اسلامی: در حوزه پزشکی و رادیوداروها رتبه سوم جهان را داریم

اسلامی: در حوزه پزشکی و رادیوداروها رتبه سوم جهان را داریم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مهمترین کار ما در حوزه تشعشعات است. ما سیستم هایی را که طراحی کرده ایم راه اندازی می کنیم. 12 ستون طراحی شده در اوایل سال جاری راه اندازی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته ای، اظهار کرد: در سال 1400 گفتیم تلاش می کنیم نویز هسته ای را حذف کنیم و توسعه و پیشرفت انرژی هسته ای را در اطراف تسریع کنیم. جهان. حوزه ها و تاثیر آنها بر زندگی مردم و اقتدار ما

وی افزود: در گام اول برای رسیدن به این مسیر خطوط کلی را تعیین کردیم و سند راهبردی را تدوین و تصویب کردیم. در این راستا سال 1401 هجری قمری شاهد ارائه 159 دستاورد علمی و صنعتی بود. در سال 1402 هجری قمری این رویکرد شتابان ادامه یافت و دستاوردهای ما بالغ بر 150 دستاورد بود که در طول سال آشکار شد و یا تا این تاریخ ارائه خواهد شد. در سال گذشته اقدامات مهمی برای توسعه زیرساخت‌های تحقیقاتی و تسریع در تجاری‌سازی صنعت هسته‌ای انجام دادیم، به‌طور مشخص حجم فعالیت‌ها در حوزه تشعشعات دو و نیم برابر سال 1401 بود که این برای ما بسیار مهم بود، زیرا تشعشعات بر سلامت، امنیت غذایی و محیط زیست تأثیر می گذارد. یکی از مواردی که در سال گذشته شاهد آن بودیم، کار موثر در حوزه هسته ای همه صنایع کشور بود که به دلیل تحریم ها حتی این عناصر اصلاح نشد و سازمان با ساخت تجهیزات کاملا ایرانی این مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد: پانزده دستاورد جدید در حوزه پزشکی و رادیو داروسازی به ثبت رساندیم و می توان گفت سازمان در این بخش رتبه سوم جهانی را دارد. رادیوداروهای ما نوعی درمان هستند که تومورهای سرطانی از جمله پروستات را درمان می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته کلینیک زخم افتتاح کردیم، فعالیت پلاسمای سرد در سه بیمارستان تهران آغاز شده است، هر واحد درمانی که بخواهند می توانیم کمک کنیم و تا پنجاه مرکز را پشتیبانی می کنیم.

اسلامی به راه اندازی سیستم پلاسما جت که برای درمان زخم ها استفاده می شود اشاره کرد و گفت: در سال 1402 هجری قمری رونمایی شد و اکنون در اتاق عمل است که مرحله بالینی خود را سپری کرده است و می توانیم آن را در سراسر کشور گسترش دهیم تا شامل شود. به درمان انواع سرطان کمک می کند..

این خبر کامل شد