اختلافات کمپ اروپا در مورد ایران

اختلافات کمپ اروپا در مورد ایران

فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواستار اعمال تحریم‌ها علیه تهران شده‌اند و مدعی شده‌اند که ایران به گروه‌های مقاومت در منطقه سلاح می‌دهد، اما مقامات سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آمریکا با این اقدام مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اتحاديه اروپا با تلاش فرانسه و آلمان براي تحريم ايران به بهانه تجهيز نيروهاي مقاومت در منطقه به موشك و ساير تجهيزات نظامي مخالفت كرد و مقام‌هاي ارشد اتحاديه اروپا مي‌گويند كه ممكن است تحريم‌هاي جديد اعمال شود. ممکن بودن. تضعیف دیپلماسی با ایران

وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه و در گزارشی اختصاصی که توسط فرانسه، آلمان، هلند و پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا در ماه گذشته در نامه‌ای خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته شد، گفت که بروکسل باید یک رژیم تحریمی را اتخاذ کند که اجازه دهد. “ایرانی ها” بازیگران مسلح، تأمین مالی، مشاوره و آموزش شبه نظامیان طرفدار ایران در منطقه.

ایران بارها اعلام کرده است که قدرت نیابتی در منطقه ندارد و گروه های مقاومت منطقه ای بر اساس منافع کشورهای خود علیه متجاوزان آمریکایی یا رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد و این رژیم آمریکاست که از رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی نیابتی خود استفاده می کند. به اهداف خود دست یابد و منافع نامشروع خود را تأمین کند.»

بورل، که مقامات اروپایی می گویند از حمایت واشنگتن برخوردار است، پاسخ داد: اکنون این کار را نکنید.

مقامات اروپایی در بروکسل به کشورهای اتحادیه اروپا گفتند که اقدام علیه ایران به دلیل حمایت از گروه های مقاومت در منطقه می تواند به تشدید تنش ها در منطقه و تضعیف دیپلماسی هسته ای منجر شود.

بورل در نامه‌ای به هشت کشور عضو اتحادیه اروپا نوشت که پیشنهاد آنها برای هدف قرار دادن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران «عرصه روسیه و خاورمیانه را به هم مرتبط می‌کند. اقدامی که ممکن است عواقب غیر قابل پیش بینی داشته باشد.»

این مقام ارشد اروپایی در ادامه نوشت: ارزیابی دقیق تأثیر احتمالی اقدامات بیشتر برای جلوگیری از تلقی اتحادیه اروپا به عنوان عامل تشدید تنش یا به خطر انداختن سایر اهداف سیاسی مانند مهار برنامه هسته‌ای ایران بسیار مهم است.

رسانه های آمریکایی نوشتند که از آغاز جنگ غزه، مقامات غربی از ایران خواسته اند از درگیری گسترده تر در منطقه جلوگیری کند.

ایران اعلام کرد با پایان جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، تنش در منطقه از جمله دریای سرخ و شمال فلسطین اشغالی کاهش خواهد یافت.

الکنانی تاکید کرد: صلح در منطقه در گرو توقف هر چه سریعتر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/