آپارات سرویس اشتراک ویدیو | OkChay

روشی که برای تهیه چای ماسالا توضیح دادیم، باعث می شود که خواص دارویی چای در بهترین حالت خود قرار بگیرد. شاید بتوان بهترین خاصیت دارویی چای ماسالا را خواص یک استکان چای با اوکی چای ضدالتهابی آن دانست. همچنین، چای ماسالایی که به این روش تهیه شود، بسیار خوش طعم است.

رازیانه و بادیان ختایی ظاهر و بوی نسبتا مشابهی دارند و به همین دلیل است که اکثر افراد، آنها را باهم اشتباه می‌گیرند. به هر حال خواص مشابهی داشته و از لحاظ عطری هم همانطور که گفتیم مشابه هم هستند، بنابراین شما می توانید به جای بادیان ختایی که شاید خیلی در دسترس نباشد از رازیانه استفاده کنید. پس از به جوش آمدن، حرارت را کم کرده و از روی اجاق گاز بردارید. رومی ها از این ادویه برای کمک به هضم غذا استفاده می کردند.گفته می شود این ادویه نفخ و اسپاسم های روده ای را برطرف کرده و به تسکین سرفه کمک می کند.

طرز تهیه چای ماسالا در خانه؛ چای هندی برای لاغری !

آپارات سرویس اشتراک ویدیو | OkChay

ماسالا ترکیب ادویه‌‌‌هایی مثلِ میخک، دارچین، زنجبیل تشکیل‌شده که هر ادویه خواص منحصربه‌فرد خودش را دارد. بادیان ختایی با گیاهانی مثل هویج، کرفس و جعفری در یک خانواده قرار دارد. میوه‌ی این گیاه، سفید و کوچک است که با نام دانه‌ی بادیان شناخته می‌شود. بادیان، عطری متمایز و طعمی شبیه به شیرین‌بیان دارد و غالبا از آن برای عطردادن به دسرها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند. دیگه لازم نیست برای خرید ادویه جات و چاشنی های اصل حاج محمد جلالی تا آبادان سفر کنید.

  • یکی از ویژگی‌های متمایز کننده این نوع چای، استفاده از ادویه‌جات از جمله زنجبیل در فرایند تهیه آن است.
  • 2 پیمانه آب را به همراه 1 تکه چوب دارچین داخل یک قوری بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به جوش بیاید.
  • درمجموع، طبع بسیار گرم این نوشیدنی ایجاب می‌کند افراد گرم‌ مزاج در مصرف آن احتیاط کنند.
  • همچنین چای حاوی موادی از جمله فلوراید و تانن است که از ایجاد پلاکت های دندانی و پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند.
  • نوشیدنی سودا چیست؟ کافه سودا یا همان قهوه سرد ویتنامی یا نوشیدنی سودا یک قهوه قطره ای (دریپ کافی) فوق غلیظ است که با تکه های یخ مخلوط …

این چای مقوی به چند روش موجب جلوگیری از اضافه وزن و کمک به چربی‌سوزی بدن انسان می‌شود. برای مثال می‌توان گفت که چای ماسالا معمولاً با استفاده از شیر سویا، شیر گاو یا شیر بادام درست می‌شود که تمام این‌ها از منابع مهم پروتئینی محسوب می‌شوند. شواهد و مطالعات بسیار زیادی نشان داده است که این چای برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. چای ماسالا التهاب بدن را کم کرده و در از بین بردن باکتری ها و قارچ ها موثر است.

مواد لازم برای تهیه چای ماسالای بدون شیر لبنی