آموزش فارکس رایگان صفر تا صد آنچه باید درباره Foreign Exchange بدانید! تریدر نووا

به عنوان مثال، چنانچه سبک زندگی شما به گونه‌ای است که جهت انجام معاملات فارکس در تعطیلات به مشکل بر می‌خورید، می‌توانید معاملات BTC را انتخاب کنید. جدا از افزایش سهم بازار ین ، توجه به چندین ارز در حال ظهور بازار به طور چشمگیری دیده می‌شود. پزوی مکزیک در رده ی هشتم قرار گرفت و 25% از گردش مالی بازار جهانی را به خود اختصاص داد، که از 2007 (1.3%) تا 2010 گزارش شده بود بیشتر است. در حالی که یوان چین جهش چشمگیری از 1.3% به 2.2% داشت و به رده ی نهم رسید. روبل روسیه هم رشد خوبی از خود نشان داد (0.7% به 1.6% در آوریل 2013) که در نتیجه به دوازدهمین ارز پرمعامله تبدیل شد. از این نوع محافظت و پوشش، می‌توان در بازار ارز خارجی فیوچر انجام داد.

پیپ در بازارهای مالی نقش مهم و حیاتی‌ای دارند و مبدا تمامی معاملات هستند، ما با مفهوم پیپ می‌توانیم متوجه شویم که چه مقدار از بازار نوسان گرفته‌ایم و چند پیپ سود کردیم. جفت ارز USD/JPY دومین جفت ارز پر حجم دنیا با بیش از 17.8% از کل حجم مبادلات بازار فارکس است. جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن دومین ارز پرطرفدار دنیاست که یک طرف آن بزرگترین ارز دنیا یعنی دلار و طرف دیگر آن بزرگترین ارز آسیا و یکی از اقتصادهای برتر دنیا ایستاده است. جفت ارزهایی که در بازار فارکس معاملات کمتری در آن‌ها صورت گرفته و جفت ارزهای حائز اهمیتی در اقتصاد دنیا نیستند، جفت ارزهای فرعی نام دارند.

آموزش فارکس رایگان صفر تا صد آنچه باید درباره Foreign Exchange بدانید! تریدر نووا

در سال 1972، قراردادهای آتی مربوط به فارکس در بورس کالای شیکاگو ایجاد شد. قیمت ها و جزئیات معامله ها در آن ها به صورت شفافی ارائه شده است و به شکل کاملی تحت نظارت یک بورس متمرکز هستند. CFD یکی دیگر از مفاهیم مهمی هستند که در بازار مالی فارکس با آن سروکار داریم. یکی از مشکلاتی که در دادوستد و معامله اجناس در زمان های گذشته وجود داشت، تغییر قیمت اجناس با گذشت زمان بود. همین نکته باعث شده بود که هم صاحبان کالاها و هم خریداران ضررهای زیادی متحمل شوند.

تحلیل تکنیکال در فارکس چیست؟

باندهای بولینگر را می‌توان نوعی سطوح حمایت و مقاومت داینامیک دانست. همچنین این اندیکاتور با اندازه گیری نوسانات بازار موقعیت‌های پیش خرید و پیش فروش مناسب را شناسایی می‌کند. کانال‌ها خصوصا برای معامله گرانی که استراتژی های ترید بلند مدت دارند، اهمیت فراوانی دارند.

استراتژی معاملاتی خاص خود را تنظیم و حتما از آن پیروی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از ابزار فیبوناچی تشخیص سطوح حمایت و مقاومت احتمالی بوده و مشاهده اینکه آیا آنها با سطوح فیبوناچی اصلاحی هم راستا هستند. حالا که اصول اولیه را می‌دانید، وقت آن است که این ابزارهای تکنیکال ساده اما بسیار مفید را در معاملات خود به کار ببریم. حمایت و مقاومت یکی از مفاهیم پرکاربرد در معاملات فارکس است. عجیب است که هر کسی ایده خاص خود را درباره نحوه اندازه گیری حمایت و مقاومت دارد. اجازه دهید ابتدا نگاهی به اصول اولیه سطوح حمایت و مقاومت در این مقاله بیندازیم.

آموزش فارکس ارائه شده در سایت تجارت فارکس همانطور که در بالاتر نیز توضیح داده شد، برای اینکه بصورت پیوسته و منظم باشد در دسته بندی های چندگانه ای قرار گرفته سایت است. پیشنهاد میکنیم به ترتیب مطالب آموزشی موجود در هر دسته بندی را به ترتیب مشاهده کنید. پس از پایان جلسات هر دوره به دوره بعد که بصورت لیست در ادامه همین پست قرار گفته است مراجعه کنید. بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی در جهان است که بسیاری از تاجران موفق در آن فعالیت دارند و روزانه معاملات عظیمی در آن انجام می شود. تفاوت دوره فارکس همیار کریپتو با دیگر دوره‌های مشابه در عملی بودن آن است.

  • یکی از مزیت های مهم دیگر بازار آتی این است که به دلیل استفاده از ضریب اهرمی یا لوریج می توان با داشتن سرمایه ایی اندک وارد معامله ایی با ارزش بیشتر شد و سود زیادی کسب کرد.
  • بسیاری از معامله گران بدون دیدن آموزش مناسب وارد این بازار می شوند و بدون کنترل احساسات خود مشغول معامله کردن می شوند.
  • باندهای بولینگر یک ابزار تحلیل تکنیکال از نوع روندگرا است که توسط جان بولینگر ساخته شده است.
  • روانشناسی معاملات برگرفته از کتاب رابرت شیلر، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.

برای یادگیری اصول معامله بر خلاف جهت شکست این مقاله را بخوانید. بازار خنثی، بازاری است که در آن، قیمت بین چند سقف و کف تقریبا ثابت نوسان می‌کند. سقف قیمتی در واقع مقاومتی است که قیمت قادر به شکست آن نبوده است. قبل از آن که بروید و شروع به جستجوی واگرایی‌های احتمالی کنید ما ۹ اصل جالب برای مبادله با استفاده از واگرایی به شما ارائه می‌دهیم.

فارکس چیست؟ بازار فارکس را بشناسید