آفریقای جنوبی امیدوار است ائتلافی از کشورهای سراسر جهان برای پیشبرد موضوع نسل کشی اسرائیل تشکیل دهد

آفریقای جنوبی امیدوار است ائتلافی از کشورهای سراسر جهان برای پیشبرد موضوع نسل کشی اسرائیل تشکیل دهد

سفیر آفریقای جنوبی در تهران با ابراز امیدواری از پیوستن سایر کشورها به پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه، گفت: پرتوریا مایل است همه کسانی که در نسل‌کشی فلسطینی‌ها مسئول هستند به سزای اعمالشان برسند.

به گزارش ایسنا، دادگاه بین المللی لاهه در هفته های اخیر دو جلسه علنی برای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه برگزار کرد. آفریقای جنوبی رژیم را به نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی که در سال 1948 امضا شد، متهم کرد.

اکنون در حالی که انتظار می رود دادگاه لاهه روز جمعه (امروز) رای خود را درباره این پرونده صادر کند، فرانسیس مولوی، سفیر آفریقای جنوبی در تهران به خبرگزاری ایسنا گفت: ما معتقدیم شواهد قانع کننده ای برای دادگاه ارائه کرده ایم تا در این مورد تصمیم گیری کند. به نفع ما.” . دادن”.

مولوی در پاسخ به این سوال گفت: تشکیل پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی توسط آفریقای جنوبی اقدامی بی سابقه در صحنه بین المللی است، هدف آفریقای جنوبی از این کار چیست؟ وی گفت: از دیدگاه آفریقای جنوبی، آنچه اسرائیل از 7 اکتبر 2023 انجام داده و هنوز هم انجام می دهد، معادل نسل کشی مردم فلسطین در غزه است. نسل کشی طبق قوانین بین المللی جرم است و کنوانسیون نسل کشی که توسط آفریقای جنوبی، اسرائیل و 151 کشور دیگر امضا شده است، مسئولیت پیشگیری و مجازات نسل کشی را بر عهده دولت ها می گذارد.

وی افزود: آفریقای جنوبی با طرح شکایتی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری، از این دیوان خواست که در کنار سایر اقدامات، اعلام کند که اسرائیل تعهدات خود در کنوانسیون نسل کشی را زیر پا گذاشته و به آن ادامه می دهد و باید فوراً اقدام کند. نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها را که شامل کشتار و آواره‌کردن فلسطینی‌ها و همچنین محروم کردن فلسطینی‌ها از دسترسی به غذا، دارو، آب و برق در غزه می‌شود، متوقف کنید.

وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی از آغاز جنگ به 25900 نفر و مجروحان به 64110 نفر رسیده است که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند. هزاران نفر هنوز زیر آوار هستند.

آفریقای جنوبی امیدوار است ائتلافی از کشورهای سراسر جهان برای پیشبرد موضوع نسل کشی اسرائیل تشکیل دهد

شهادت مردم فلسطین در حملات رژیم صهیونیستی

سفیر پرتوریا در تهران با بیان اینکه آفریقای جنوبی می خواهد ببیند که همه کسانی که در قتل عام و شرایطی که بر فلسطینیان در غزه تحمیل شده است به سزای اعمالشان برسند و کاملا پاسخگو باشند، افزود: به همین دلیل است که آفریقای جنوبی از بین المللی خواسته است. دادگاه دادگستری به اسرائیل دستور می دهد که مدارک را حفظ کند که منجر به مجازات و پیگرد قانونی هر کسی می شود که در اقدامات نسل کشی یا تحریک کننده این اقدامات شرکت داشته یا در آن دست داشته است. آفریقای جنوبی همچنین از دادگاه می‌خواهد که اسرائیل را به ارائه ضمانت‌ها و تضمین‌هایی مبنی بر عدم تکرار نقض فاحش کنوانسیون نسل‌کشی، به‌ویژه کشتار فلسطینی‌ها و تخریب جان فلسطینی‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی، بدهد.

مولوی درباره انتظارات آفریقای جنوبی از کشورهای عربی و اسلامی در پیگیری این موضوع و اینکه چگونه کشورهایی مانند ایران می توانند به آفریقای جنوبی در پیشبرد این موضوع کمک کنند، گفت. هدف از تشکیل پرونده علیه اسرائیل در این مرحله مقدماتی تنها الزام دادگاه بین المللی دادگستری به استفاده از اقدامات موقت به عنوان دستور موقت برای توقف اقدامات نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه است. پرونده جنایی ادامه خواهد داشت و آفریقای جنوبی تلاش خواهد کرد تا نسل کشی اسرائیل در غزه را ثابت کند و عدالت را برای مردم فلسطین ببیند.

وی افزود: “شواهد نشان می دهد که وقتی یک پرونده جنایی در جریان است، بسیاری از کشورها با آفریقای جنوبی یا اسرائیل نیز در این پرونده شرکت می کنند.” برخی از کشورها ممکن است به عنوان “مشاور دیوان” در این پرونده مداخله کنند. در این مرحله امیدواریم کشورهای دیگر به آفریقای جنوبی در پیشبرد پرونده علیه اسرائیل بپیوندند. واضح است که کشورها در تصمیم گیری آزادند که چه نقشی می توانند در حمایت از این عملیات علیه اسرائیل ایفا کنند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مراسم دریافت استوارنامه مولوی، اقدام آفریقای جنوبی برای شکایت از جنایات رژیم صهیونیستی را اقدامی تاریخی، همیشگی و ستودنی توصیف کرد و گفت: که تهران از این اقدام هوشمندانه و عاقلانه حمایت می کند.

آفریقای جنوبی امیدوار است ائتلافی از کشورهای سراسر جهان برای پیشبرد موضوع نسل کشی اسرائیل تشکیل دهد

ملاقات مولوی با رئیسم

سفیر آفریقای جنوبی در ادامه درباره «فرایند محاکمه» در دادگاه لاهه توضیح داد: آفریقای جنوبی در این مرحله اولیه پرونده را به دادگاه ارجاع داد تا از دیوان بین المللی دادگستری فوراً اقدامات موقت برای جلوگیری از ارتکاب اقدامات نسل کشی علیه اسرائیل انجام دهد. اسرائيل. فلسطینی ها در غزه بنابراین انتظار دارم دادگاه هر چه زودتر به پرونده ما رسیدگی کند. ما معتقدیم که شواهد قانع کننده ای ارائه کردیم تا دادگاه به نفع ما رای دهد.

حماس نیز شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که در صورت دستور دیوان بین المللی دادگستری برای آتش بس در غزه و پایبندی رژیم صهیونیستی به این دستور، حماس نیز برای اجرای این دستور آماده خواهد شد.

مولوی در پایان گفت: انتظار داریم دادگاه اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه را طبق تعریف کنوانسیون نسل کشی نسل کشی تلقی کند. زمانی که دیوان چنین تصمیمی را اتخاذ می کند، امیدواریم اسرائیل از حکم دادگاه تبعیت کند و سایر کشورهایی که کنوانسیون نسل کشی را امضا کرده اند به تعهدات خود در این کنوانسیون، به ویژه اقداماتی که منجر به جلوگیری از ادامه نسل کشی اسرائیل می شود، عمل کنند. نسل کشی در غزه و عدالت باید در مورد عاملان آن اجرا شود.

انتهای پیام/