گفت و گوهای علمی گامی درجهت آگاهی مردم و ریشه کنی جهل

ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور هم در این دیدار ضمن اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری همایش های بین المللی با دانشگاه های پاپ و کاتولیک رم، به وجوه اشتراک دین اسلام و مسیحیت به عنوان ادیان الهی اشاره کرد و گفت: دین اسلام و مسیحیت هر دوبه دنبال آگاهی بخشی و بیداری مردم برای حرکت در مسیر خدامحوری هستند و این همکاری مشترک می تواند گامی در جهت گسترش آگاهی بخشی علمی و آکادمیک در بین دانشجویان و اساتید دو کشور باشد.

در این دیدار اسقف اعظم آندژی یوزوویچ اظهار داشت: ناآگاهی و جهل ریشه مشکلات و فساد است که همکاری مشترک دو کشور متدین در زمینه های علمی و آکادمیک می تواند کمک کننده باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه های پاپ فقط مسایل مذهبی را دنبال می کنند و دانشگاه های کاتولیک در زمینه های علمی و فلسفی نیز فعالیت دارند که دانشگاه پیام نور با توجه به رشته هایی که داراست، می تواند با هر دو دانشگاه فعالیت و همکاری داشته باشد.

 سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران با اعلام پیشنهاد خود مبنی بر آغاز همکاری مشترک بین دانشکده های خاص هر دانشگاه تصریح کرد: در وهله اول این ارتباط به صورت غیر مستقیم از طریق سفارت با دانشگاه های پاپ و کاتولیک رم برقرار می شود و پس از آن دانشگاه پیام نور خود به شکل مستقل می تواند همکاری های خود را به شکل مستقیم و گسترده تری ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبوی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور هم در این دیدار گفت : اخلاق دینی و خدامحوری اساس تمامی ادیان الهی است، قرابت و نزدیکی بین دو کشور ایران و واتیکان بسیار زیاد است و با توجه به اینکه ادیان الهی و اخلاق دینی و مباحث معرفتی که وجه مشترک بین همه ادیان است، در دانشگاه پیام نور تدریس می شود، دانشگاه های پاپ مذهبی و کاتولیک کشور رم و دانشگاه پیام نور می توانند همکاری های موثر و مفیدی را با هم داشته باشند.

 به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری سیاست خارجی، رییس دانشگاه پیام نور به همراه هیاتی با اسقف اعظم آندژی یوزوویچ سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

اخلاق دینی و خدامحوری اساس تمامی ادیان الهی است

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۲۰ نمایندگی در خارج از کشور است و دانشجویانی از ۵۷ کشور در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند، یادآور شد: خدمات آموزشی در دانشگاه پیام نور هم به صورت حضوری و هم الکترونیکی قابل ارائه است.

تقی زاده با یادآوری اینکه واتیکان مهد مسیحیت است که اشتراکات بسیاری با دین اسلام و کشور جمهوری اسلامی ایران دارد، یادآورشد: این دانشگاه دارای رشته های مختلف ازجمله الهیات و معارف اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، ادیان و عرفان و حقوق با گرایش های بین المللی، خصوصی و عمومی است و می تواند بستر همکاری های مشترک و موثر را به ویژه در حوزه های علمی، پژوهشی و تالیفات مشترک فراهم کند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور این همکاری مشترک را منشاء خدمات و آثار خیر برای آگاهی مردم دانست.



منبع

وی افزود: اگر همه ادیان الهی در دنیا با اتحاد و یکپارچگی به وظایف و احکام خود و قوانین خود عمل کنند، اخلاق مداری و خدامحوری گسترش می یابد و مشکلات موجود در سراسر دنیا مرتفع می شود.

گفت و گوهای علمی گامی درجهت آگاهی مردم و ریشه کنی جهل

آغاز همکاری های مشترک بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه های پاپ و کاتولیک در رم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور ایران در سراسر این کشور گسترده شده و در ۸۹رشته کارشناسی، ۲۱۶ رشته کارشناسی ارشد و ۵۳ رشته دکتری خدمات آموزشی گسترده ای را ارائه می کند.