پیشنهاد جالب عضو شورای عالی ایرنا به وزارت امور خارجه

پیشنهاد جالب یک فعال رسانه‌ای به وزارت امور خاجه

خلجی با ذکر این جمله که «اگر سنگ‌پا تبدیل به انسان می‌شد، احتمالاً چیزی شبیه آنالنا بربوک بود!»، متذکر شد: همه جملات کوتاهی که در این یادداشت بیان شده اظهارات و مواضع وزیر خارجه دولتی است که این روزها (همان‌طور که در ویدئوهای منتشره می‌بینیم)، پلیس کشورش شهروندان آلمانی را به بدترین وجه سرکوب می‌کند؛ آن هم شهروندانی که اغتشاش و آشوب‌گری نمی‌کنند و تنها خواسته به‌حق آنها انتقاد به افزایش قیمت سوخت و ناتوانی دولت آلمان در فراهم کردن شرایط زندگی برای مردم است.

به گزارش گروه سیاسی آژانس خبری سیاست خارجی، «سپهر خلجی» با انتشار دو یادداشت کوتاه در فضای مجازی نوشت: در جریان آشوب و اغتشاش در ایران در یک ماه گذشته، یکی از کشورهایی که بدترین و تندترین مواضع را علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرد دولت آلمان بود؛ همان کشوری که در آستانه زمستان و به‌دلیل ناتوانی در تأمین سوخت مورد نیاز شهروندان در حال بازگشت به عصر ذغال‌سنگ است.

خلجی با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با معترضان به ناکارآمدی دولت مکرون، به وزارت امور خارجه کشورمان پیشنهاد کرد تصاویر این روزهای فرانسه را بدون روتوش برای سفارت فرانسه در تهران ارسال کند تا سفیر فرانسه این تصاویر را به دست مکرون برساند.



منبع

عضو شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین در یادداشت کوتاه دیگری به وقایع این روزهای فرانسه پرداخت و نوشت: در جریان آشوب اغتشاشگران در ایران طی روزهای گذشته، مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اقدامی خلاف رویه‌های دیپلماتیک با آشوبگران اعلام همبستگی کرد! وزیر خارجه فرانسه هم به همراه چند زن وزیر خارجه کشورهای عمدتاً اروپایی در حمایت از آشوب‌گران پیام تصویری منتشر کرد. علاوه بر آن‌ها شهردار پاریس هم در آنچه مبارزه برای آزادی و همبستگی با اغتشاشگران بود، اعلام کرد نام یکی از خیابان‌های پاریس را تغییر می‌دهد و در این گردهمایی چند دلقک هم موهای خود را چیدند.

وی افزود: در دولت آلمان هم آنالنا بربوک وزیر خارجه بیش از همه تندروی کرد و در مصاحبه‌ها و توییت‌های متعدد، جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم و برخوردهای خشونت‌بار با شهروندان [بخوانید آشوبگران] را تهاجم به حقوق بشر دانسته و گفته بود: «جمهوری اسلامی در سمت غلط تاریخ ایستاده»! و «ایران باید فوراً سرکوب را متوقف کند»! و «ما می توانیم صدای معترضان [بخوانید اغتشاشگران] را با کارزارهای تبلیغی و تحریم تقویت کنیم»! وی نهایتاً خواستار برخورد اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی شده و خطاب به آشوبگران در ایران گفته بود: «در کنار شما ایستاده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد»! علاوه بر آن با چند وزیر خارجه برخی کشورهای اروپایی یک پیام تصویری خطاب به آشوب‌طلبان منتشر و از اغتشاشات در ایران رسماً حمایت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه «بیش از یک هفته است که پاریس و سایر شهرهای فرانسه صحنه سرکوب شدید، خشن و بی‌رحمانه شهروندان فرانسوی است که به ناکارآمدی دولت مکرون و بی‌کفایتی همین جماعت، اعتراض و انتقاد دارند»، تصریح کرد: مکرون لال شده، وزیر خارجه‌اش خفه‌خون گرفته، از شهردار خبری نیست و کسی از مسئولان دولت فرانسه هم حاضر نیست به همان دلقک‌ها پول بدهد که برای شهروندان کتک‌خورده پاریس موهای خود را بچینند و اشک بریزند. برای بی بی سی و سعودی اینترنشنال و… هم که بدبختی، فلاکت و سرکوب معترضان فرانسوی زیر مشت و لگد پلیس ارزش خبری ندارد و سعودی بابت آن پولی پرداخت نمی‌کند!