پسر حمید نوری : پدرم در زندان سوئد شکنجه می‌شود

فرزند حمید نوری تاکید کرد: از این مهم تر، شکنجه شدن پدرم در زندان است که وضعیت جسمانی پدرم را به خطر انداخته چشمش به شدت ضعیف شده و گوشش براثر ضرب وشتم در زندان آسیب دیده است. به او امکان دسترسی به پزشک داده نمی شود. الان ۳ سال می شود که پدرم در انفرادی است. او مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می گیرد و ما نگران سلامت وی در زندان هستیم.

وی ادامه داد: اما متاسفانه مسوولان زندان بدون در نظر گرفتن حکم قاضی اقدام به ادامه محدودیت ها کرده و پدرم کماکان در انفرادی به سر می برد و امکان ملاقات و تماس با خانواده را ندارد و اطلاعات به صورت خیلی جزئی و با تاخیر به او داده می شود.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که سوئدی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان را در قبال «حمید نوری» رعایت نکرده‌اند.



منبع

پسر حمید نوری : پدرم در زندان سوئد شکنجه می‌شود مجید نوری در پاسخ به خبرنگار آژانس خبری سیاست خارجی درباره شرایط حمید نوری در زندان گفت: پدر هم من پس از اینکه سال ۹۸ توسط پلیس سوئد بازداشت شد، به انفرادی رفت تا اینکه با پیگیری های صورت گرفته در نیمه اردبیهشت سال ۱۴۰۱ با توجه به نامه الکترونیکی که قاضی به بنده ارسال کرد و متن آن نیز موجود است، تصریح کرد که محدودیت ها از حمید نوری در زندان برداشته شده است. مفهوم این حرف این است که وی از انفرادی به بند منتقل می شود و امکان ملاقات، تلفن و دسترسی به اطلاعات پرونده را به راحتی خواهد داشت.

اتهام حمید نوری بر اساس ادعاهای گروهک تروریستی منافقین طراحی شده. آنها مدعی شده اند که نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این مبنای محکمه سوئدی قرار گرفته و باعث شده اصل برائت و حق آزادی رفت و آمد حمید نوری از سوی مقامات سوئدی نقض شده و این تبعه ایرانی نزدیک به سه سال با محدودیت های زیاد در زندان‌ سوئد باشد.

«حمید نوری» شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه که آبان ماه ۹۸ برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر کرده بود، در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد.