پاورپوینت سیستم بتنی قالب تونلی

قالب فلزی بتن در مقایسه با قالب چوبی و سایر قالب ها دارای مقاومت و استحکام زیادی می باشد. در انواع قالب بندی بتنی جرثقیل دو کار را انجام میدهد، بالا بردن بتن و قرار دادن در موقعیت مناسب. در حین اجرای قالب تونل فرم, یک سازه تونل مانند که با بتنی که فضای خالی میان قالب های فلزی را پر میکند تشکیل میگردد که این سازه یک سازه یکپارچه میباشد. سیستم قالب برشی به طور چشمگیری زمان کار جرثقیل را کاهش میدهد. صاف و یکنواخت بودن سطح قالب و همچنین تمیز بودن، از نکات مهمی در این زمینه محسوب می گردد، چرا که در صورت عدم توجه به این موارد، در حین انجام فرایند بتن ریزی، در سطح سازه سوراخ ریز و درشتی به وجود می آید و در نتیجه ناهمواری سازه را در پی خواهد داشت. همواره کاهش زمان و هزینه های اجرا اساس مدیریت پروژه های ساختمانی میباشد و سیستم مدرن قالب تونل فرم هزینه های اجرا را تا 15 درصد و زمان اجرای ابنیه را تا 25 درصد کاهش داده است. فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت , اقدام به خرید آن نمایید.

برای انجام انواع قالب ها و نصب آن ها در محل مورد نظر، حدود 15 الی 20 دقیقه زمان انواع قالب بندی بتن لازم است. از قبیل اجرای انبوه سازی مسکن, اجرای مدارس, هتل ها و بیمارستان ها , زندان ها و به طور معمول هر ساختمانی که در طراحی آن از روش ساختمان های سلولی استفاده شده است.اخیراً استفاده از روش قالب تونلی در ساختمان سازی کشور ایران به دلیل کیفیت بالای بتن تولید شده, سرعت بالا و کاستن هزینه های تولید از جایگاه ویژه های برخودار شده است. قالب بندی دیوار های شیب دار، در واقع در شرایطی مورد استفاده قرار میگیرند که ضخامت آن ها در ارتفاع متغیر است. در هر24 ساعت قالب ها جابجا میشوند و تونل جدید شکل میگیرد. این روش قالب بندی از نظر کیفیت و سرعت قالب بندی از قالب لارج پنل سریعتر و با کیفیت تر میباشد. از شایع ترین روش هایی که برای اجرای قالب بندی ستون بتنی موجود است ، استفاده از قالب فلزی مدولار میباشد. مدولار یعنی ابعاد قالب بندی متغیر که با تکه های مختلف تشکیل شده است.

انکربلت ها داخل قالب های بتنی قرار گرفته و بعد از سخت شدن بتن، میتوانید از آن برای استفاده از آن در برابر تحمل فشارهای جانبی بتن در قسمت های بالاتر استفاده کنید. همچنین ترکیب شن، سیمان و یا تراشه سنگ با آب و ریختن آنها در قالب فلزی بتن، آن را به سطح معینی می رساند. استفاده از این سیستم جهت ساخت ابنیه بتنی بیشترین بازه را در اجرای انواع ساختمان ها پوشش میدهد. برای قالب بندی دیوارها ، لوله های را به صورت افقی و سولجرها در راستای عمودی مهار میشوند. به عبارت دیگر، بایستی قالب متناسب با نوع پروژه، از مقاومت لازم در مقابل فشار ناشی از ریختن بتن و بد شکل نشدن برخوردار باشد. به طور معمول، کارگاه های بزرگ بتنی به استفاده از قالب های مشابه برای چندین بار می پردازند، از این رو، قالب های چوبی به این علت که از استحکام و مقاومت کمی برخوردارند، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و از این رو، استفاده از قالب فلزی بتن توصیه می شود. نتیجه استفاده از این قالب بتن, سازه های بتنی یکپارچه و سطوح بتن بسیار با کیفیت که منجر به حداقل عملیات مورد نیاز جهت سفید کاری و نما میگردد.

سیستم قالب تونلی موسوم به قالب تونل فرم مجموعه ای ازقالب ها را شامل میشود که به پیمانکاران این اجازه را میدهد تا بتن ریزی دیوارها و سقف های یک ساختمان را در یه سیکل یک روزه انجام دهند.از ویژگی های بارز این سیستم مدولار, سرعت, کیفیت و قابلیت تبدیل سریع ابعادی جهت قالب بندی پلان های مختلف میباشد که این سیستم را به یک شیوه قالب بندی مدرن تبدیل کرده است. از دیگر فاکتورهایی که سبب سوق دادن فعالان این حوزه به سمت قالب بتن فلزی می گردد، این است که اجرای سازه ها با سرعت بیشتری قابل انجام بوده و چسبندگی بتن به سطح قالب صورت نمی گیرد. نبشی پانچ شده قالب ، رزوه و مهره جک ، تسمه قالب ( بولت تسمه ای ) ، سولجر قالب بندی ، شاقول قالب ، پیچ تنظیم قابل رگلاژ ، کمپس یا بست قورباغه ای ، پین و گوه ، براکت ، بولت تمام رزوه ، بولت عصایی ، میان بلت فنری ، گیره قالب ، دستک تیر و واشر کاس از اجزای تشکیل دهنده قالب بندی ستون است. پس از تکمیل فرآیند اجرای یک طبقه تونل فرم, قالب ها به سقف بعدی انتقال می یابند.بدین ترتیب با تکرار قالب بندی ,یک سازه یکپارچه و قوی را تا ارتفاع 40 طبقه اجرا نمود.