واکنش وزارت‌خارجه به نقض حقوق دیپلمات‌های ایرانی در آلبانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: چنانچه مطالب عنوان شده به نقل از منابع رسانه ای مقرون به صحت باشد، رفتاری مغایر با حقوق بین الملل و کنوانسیون وین راجع به حقوق دیپلماتیک بوده و مسئولیت‌های ناشی از نقض آن بر عهده دولت تیرانا است.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی امروز(چهارشنبه) با مطرح کردن اتهام بی پایه و اساس علیه ایران، در بیانیه‌ای از قطع روابطش با ایران خبر داد.

در ادامه وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای با رد ادعاهای اثبات نشده علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد، نوع اقدام و نقش‌آفرینی طرف‌های ثالث در ساخته و پرداخته کردن این ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، نشانگر اعمال نفوذ کشورهای حامی تروریسم و فتنه‌آفرین در این زمینه می باشد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به میزبانی دولت آلبانی از یک فرقه تروریستی نشان دار، از اثرپذیری تیرانا از طرف‌های ثالث و تصمیم نابجا و نامناسب اتخاذشده از سوی دولت آلبانی ابراز تأسف شده است.



منبع

در بیانیه وزارت امور خارجه با اشاره به تحرکات رسانه‌ای و سیاسی سازمان‌یافته بلافاصله پس از اعلام تصمیم دولت آلبانی، تاکید شده است، صدور فوری بیانیه دولت آمریکا و همچنین استقبال رسانه‌های صهیونیستی از این تصمیم، از وجود برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده برای فضاسازی سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، «ناصر کنعانی» درپی اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها در خصوص تعامل نامناسب مقامات محلی در تیرانا با سفارت جمهوری اسلامی ایران و اعضای آن، مراتب نگرانی کشورمان در این زمینه را اعلام کرد.