واکنش نماینده ایران به ادعاهای رژیم صهیونیستی در نشست شورای حکام

وی افزود: در ژوئن ۱۹۸۱ دقیقا ۴۱ سال پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ۴۸۷ را به اتفاق آرا تصویب کرد که از جمله از رژیم صهیونیستی خواسته تا فوری تاسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، در جریان برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین اتریش در جریان است، نماینده رژیم صهیونیستی در زمان ارائه بیانیه خود، ادعاهای بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کرد که با واکنش قاطع نماینده جمهوری اسلامی در نشست مواجه شد.

غائبی با اشاره به اینکه اگر کسی درک کند که یک «درخواست فوری» بیش از ۴۱ سال زمان برای پاسخگویی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بدیهی است که درجه و سرعت همکاری ایران و آژانس فراتر از درک اوست.  

وی افزود: این مضحک است که رژیم صهیونیستی که طرف هیچ یک از معاهدات خلع سلاح و کنترل تسلیحات نیست و حاضر نیست همه تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت پادمان آژانس قرار دهد، آنقدر گستاخ شده است که واقعیت‌ها را دستکاری کرده و سایر اعضای NPT را موعظه می‌کند.



منبع

محمدرضا غائبی با رد اتهامات بی‌اساس رژیم صهیونیستی، توجه جامعه بین‌الملل را به جنایات و نقض‌های این رژیم جلب کرد و بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی خود بزرگترین ناقض هنجارها و قواعد بین‌المللی است، تاکید کرد.

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین بیان کرد: ۴۱ سال می‌گذرد و رژیم صهیونیستی هنوز به این درخواست فوری شورای امنیت سازمان ملل پاسخ نداده است.