واکنش ایران به اظهارات جیک سالیوان درباره فروش فناوری‌های نوین به روسیه

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که ایران در حال فراهم کردن مقدمات کمک پهپادی به روسیه است.اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.



منبع

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعا بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.