هوشمند سازی ساختمان هوشمندسازی ساختمان ساختمان هوشمند ام اچ کنترل-خانه هوشمند آکو

تمامی دتکتور و آشکارسازها آمادگی کامل محافظت از منزل شما را دارند. در صورتی که کوچک ترین حریق یا حرکنی توسط دتکتورها احساس بشه آژیرها به صدا در آمده و روی گوشی شما نوتیفیکیشن میاد و شما با ورود به اپلیکیشن و باز کردن دوربین می توانید اتفاقات رو مشاهده بفرمایید. شما می توانید خاموش یا روشن بودن تجهیزات را با استفاده از گوشی همراه خود به صورت کنترل از راه دور چک کنید. ماژول های کنترلی در ساختمان هوشمند عمدتا درون یک تابلوی برق قرار می گیرند.

تا چند سال پیش هوشمندسازی خانه و ساختمان تنها برای قشر مرفه جامعه ممکن بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی عده زیادی از افراد می‌توانند داشتن ساختمان هوشمند را خانه هوشمند تهران تجربه کنند. سیستم مدیریت ساختمان یا BMS این سیستم لزوماً هوشمند نیست و صرفاً عملیات مرتبط با ساختمان را خودکار می‌کند. سیستم مدیریت ساختمان یا BMS سیستمی است که برای کنترل و خودکارسازی عملیات مربوط به مدیریت ساختمان استفاده می‌شود. هدفدفتر کار هوشمنداین است که با ایجاد یک فضای مناسب و با استفاده از تکنولوژی، بهره‌وری کارمندان را بالا برده و در عین حال مصرف انرژی را کنترل کند. در یک آپارتمان هوشمند نیازی نیست که هر یک از واحدها کنترلر مرکزی مخصوص به خود را داشته باشند. می‌توان از یک یا چند ( وابسته به برد کنترلر و شرایط ساختمان) کنترلر مرکزی استفاده کرد.

باید بگوییم این تعاریف قسمت کوچکی از هوشمند سازی ساختمان محسوب می شود. می توان امکان استفاده از یک آرشیو مرکزی صوتی را انتخاب و یا جهت مراسم های مختلف حالت های از قبل تعریف شده را انتخاب و اجرا نمود. درواقع این سیستم با استفاده از خطوط ارتباطی به کنترل مرکزی متصل و از طرف دیگر به تجهیزات مانند مودم به شبکه متصل می گردد. دستگاه های تاسیسات KNX RF نیازی به ترتیب سلسله مراتبی ندارند و تقریباً در هر نقطه قابل نصب هستند.

بهینه مصرف شدن انرژی از طریق هوشمند سازی یکی از مهمترین فواید اتوماسیون ساختمان ها است. سیستم امنیتی هوشمند یکی از امکاناتی است که در اختیار ساکنین خانه های هوشمند قرار می گیرد. امنیت ساختمان با هوشمند سازی سیستم امنیتی افزایش می یابد و دوربین های مداربسته به صورت یکپارچه تحت کنترل یک مجموعه در می آیند. درصد خطای دستگاه های هوشمند امنیتی بسیار پایین است و ساختمان با وجود این دستگاه ها در برابر سارقان و افراد مزاحم امنیت بسیار بالایی پیدا می کند. در یک ساختمان، کلیدها نقش تعیین کننده ای در عملکرد سیستم هوشمندسازی و دکوراسیون کل فضا دارند.

  • از دیگر فعالیت های شرکت راه اندازی سیستم اطفا حریق، دزدگیر منزل، دزدگیر اماکن و خرید و فروش تجهیزات اعلام حریق و دوربین مداربسته میباشد.
  • بخش فرستنده را نیز می توان در نزدیکی اشیاء گرانبها که قصد حفاظت از آن ها را داریم، قرار داد.
  • در ادامه سیستم هوشمندسازی مناسب با زیرساخت های ساختمان بررسی و انتخاب خواهد شد.
  • بنابراین مقدار دقیقی از هزینه پیاده سازی سیستم BMS را نمی توان بیان کرد.

مرکز هوشمند سازی آرات در زمره‌ی قوی‌ترین و بهترین شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی خانه – هوشمند سازی دفتر کار و به طور کلی خانه هوشمند است. برای اطلاع از خدمات مرکز هوشمند سازی آرات کافی است با شماره دفتر این مرکز تماس بگیرید. سیستم های دیگری همچون سیستم کنترل کننده نیز در قالب مانیتورهای لمسی در بخش های مختلف ساختمان قرار دارند که امکان بررسی دما، روشن یا خاموش بودن تجهیزات و سایر فاکتورهای محیطی را به افراد می دهند.

فصل اول: مفهوم BMS

هوشمند سازی ساختمان پروسه ای است که در طی آن به پارامترهای مختلفی چون معماری سازه، بودجه کارفرما، نیازهای امنیتی و الزامات هوشمند سازی توجه می شود. به عنوان مثال ممکن است در یک ساختمان متراژ سازه در حدی باشد که هوشمندسازی سیستم های گرمایش و سرمایش چندان کارآمد نباشد و صرفا بتوان به هوشمندسازی سیستم کنترل تردد بسنده کرد. در پکیج های مختلف ساختمان هوشمند اقدامات مختلفی از بابت هوشمندسازی لحاظ خواهد شد. از موتورخانه گرفته تا سیستم های مکانیکی و الکتریکی و امنیتی در یک ساختمان قابلیت هوشمند سازی دارند. یک خانه هوشمند مجموعه‌ای از اتصالات است که ارتباطات وسایل الکترونیکی شما را با یکدیگر برقرار کرده؛ و از طریق یک سیستم کنترل مرکزی ممکن می‌کند. این سیستم کنترل‌گر امکانات زیادی از جمله کنترل دمای محیط، میزان نور، قفل‌های درب و پنجره‌ها، تنظیمات انواع وسائل الکترونیکی، نظارت از طریق دوربین‌ها و سنسورهای مختلف برای امنیت بیشتر و…

هوشمند سازی ساختمان هوشمندسازی ساختمان ساختمان هوشمند ام اچ کنترل-خانه هوشمند آکو

خیلی تعجب بر انگیز نیست که خانه‌های هوشمند می‌توانند با الویت‌های کابران تطبیق پیدا کنند. برای مثال، به محض اینکه به خانه رسیدید، در گاراژ شما باز خواهد شد، چراغ روشن خواهد شد، بخاری شروع به سوختن می‌کند و آهنگ‌های مورد علاقه شما در اسپیکرهای هوشمند شروع به نواختن خواهند کرد. مشاوران تپ لایف ابتدا طی جلسه‌ای حضوری یا تلفنی با هدف شما از هوشمندسازی و نحوه آشناییتان با تپلایف آشنا می‌شوند. کیفیت تجهیزات موجود در بازار و طبعا قیمت‌های آن‌ها بسیار متفاوت است. ما در تپ لایف تلاش می‌کنیم که با توجه به بودجه شما، بهترین گزینه‌ها برای تجهیزات را ارائه بدهیم. در این مرحله با توجه به توافقات انجام شده و نیز نیازهای شما آنالیز روی پروژه انجام شده و سیستم طراحی می شود.

دفتر کار هوشمند: