همکاری کشورهای مستقل، تلاش‌های سلطه‌گران برای جلوگیری از پیشرفت‌ها را خنثی خواهد کرد

در این دیدار رئیس‌جمهور زیمباوه نیز زمینه‌های متعدد همکاری با ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور شرکتهای ایرانی در بخش کشاورزی اعم از صادرات و واردات و کشت فراسرزمینی غلات و محصولات باغی فرصت خوبی برای همکاری‌های دو کشور است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر تسریع در فعال‌سازی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، خاطرنشان کرد: همکاری کشورهای مستقل، تلاش‌های سلطه‌گران برای جلوگیری از پیشرفت‌ها را خنثی خواهد کرد.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی ، رئیس جمهور با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی، اظهار کرد: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌های ایران با زیمباوه وجود دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به رویکرد دولت در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی، افزود: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌ها با زیمباوه وجود دارد.

رئیس‌جمهور زیمباوه با اشاره به خاطرات خوب خود از سفرهای گذشته‌اش به ایران، افزود: هر دو کشور هدف کینه‌توزی‌های امپریالیسم بوده‌اند، از این رو نیازمند همکاری‌های نزدیک‌تر با جمهوری اسلامی ایران هستیم.



منبع