هدف بیانیه مشترک بایدن و لاپید همه کشورهای اسلامی است/منبع اصلی تهدید منطقه روشن است

این بیانیه ضد ایرانی می افزاید: آمریکا تاکید می کند که یکی از اجزای این تعهد جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برای همیشه است و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این امر استفاده کند.

در بخش دیگری از این بیانیه ضد ایرانی همچنین بر تعهد واشنگتن به همکاری با شرکای غیر از رژیم صهیونیستی برای مقابله با اقدامات ادعایی خصمانه و فعالیت‌های ادعایی بی‌ثبات‌کننده ایران، چه مستقیما  و چه از طریق گروه ها و سازمان هایی مانند حزب‌الله، حماس، و جهاد اسلامی فلسطین تاکید می کند.



منبع

در این بیانیه مشترک که روز پنجشنبه در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، آمده است که در راستای روابط امنیتی دیرینه میان آمریکا و اسرائیل و تعهد قاطع واشنگتن به امنیت این رژیم و به ویژه حفظ برتری نظامی آن، واشنگتن بر تعهد ثابت خود به حفظ و تقویت توانایی تل آویو برای بازدارندگی  دشمنانش و  دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید یا ترکیبی از تهدیدات، تاکید می کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، ناصر کنعانی در حساب کاربری خود در صفحه توییتر نوشت: در بیانیه مشترک بایدن و لاپید، بر “تعهد ثابت و قاطع آمریکا به حفظ امنیت و برتری نظامی اسرائیل” تأکید شده است.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، بیانیه مشترکی را در خصوص وضعیت “مشارکت راهبردی” امضا کردند که بخشی از آن شامل تعهد رسمی آمریکا و این رژیم درباره ادعای ضد ایرانی همیشگی جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: بنابراین منبع اصلی تهدید برای منطقه کاملا روشن است.

وی در ادامه این توییت تأکید کرد: اشتباه نشود؛ هدف صرفا ایران نیست، بلکه کشورهای عربی و اسلامی می‌بایست همواره برتری رژیم صهیونیستی را بپذیرند.