نگاه دولت گسترش روابط اقتصادی و تنوع‌بخشی مراودات با کشورهای همسو است

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، مهدی صفری روز یکشنبه از برگزاری نخستین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با بولیوی در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین خبر داد.

وی در اظهاراتی در زمینه آخرین وضعیت همکاری‌ها با کشور بولیوی اظهار داشت: سیاست خارجی دولت سیزدهم، مبتنی بر دکترین سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند است و در چارچوب این دکترین، نگاه دولت به گسترش روابط اقتصادی و تنوع بخشی به مراودات بین المللی خود با کشورهای همسو در اقصی نقاط جهان است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف برگزار شده، تاکید کرد: برگزاری کمیسیون های مشترک با کشورها جزو اولویت های دولت بوده و تا پایان سال با روند خوبی استمرار خواهد یافت.



منبع

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بولیوی به میزبانی وزارت اقتصاد، به منظور تدوین نقشه راه همکاری نهادهای اجرایی دو کشور طی یک سال آینده برگزار شد.

 صفری خاطرنشان کرد: در این رویداد طیفی از مسائل مختلف از جمله همکاری‌های مرتبط با حوزه‌های تجاری، گمرکی، ویزا، علمی و آموزشی، فنی و مهندسی، همکاری‌های شرکت های صنعتی، خودورسازی، تراکتورسازی، انرژی، فناوری و حمل و نقل مورد توافق هیات‌های دو طرف قرار گرفت و سند پایانی بین مقامات ذیصلاح امضاء شد.