موسس خانه بیماران پروانه‌ای: مشکل ما پانسمانی است که در کشور سوئد تولید می‌شود

موسس خانه ای بی تصریح کرد: ما از تحریک کنندگان این پانسمان‌ها شکایت کردیم و انشاالله توسط دستگاه قضا رسیدگی شود اما ما از وزارت خارجه و دولت انقلابی انتظار داریم که به صحبت هایی که شده عمل کنند و انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی با سفرایمان در خارج از کشور رایزنی کنند و از سازمان های مردم نهاد کمک بگیریم.

هاشمی عنوان کرد: من به عنوان یک پدر، تحریم‌ها را با پوست و گوشت حس کردم. دختر من امروز شنوایی خود را از دست داده است.



منبع

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، حجت الاسلام والمسلمین سید حمیدرضا هاشمی روز چهارشنبه در بازدید وزیر خارجه کشورمان و در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه دارم که به عنوان شهروندی که در حوزه بیماری‌های خاص فعالیت می‌کنم از ایشون تشکر می‌کنم که در این شرایط حساس کشور به این خانه بیایند و برای ما افتخار است که در راس وزارت خارجه فرد انقلابی و با پشتکار فراوان، حضور دارند.

موسس خانه ای بی افزود: متاسفانه این بیماری در کشور شناخته شده نبود و وزارتخانه‌ها این بیماری را به رسمیت نمی‌شناختند و چندسال طول کشید تا این بیماری شناخته شود و برای من سوال بود که ایا به جز دخترم فاطمه السادات افراد دیگری هستند یا خیر.

وی تاکید کرد: حیات فرزند من و دیگر بیماران به این پانسمان نیاز دارند و ما نامه ای به کشور سوئد دادیم ولی آن ها گفتند که شما تحریم هستید و ما نمی‌توانیم به شما این پانسمان را بدهیم. چرا غربی ها که ادعای تمدن دارند اما بیماران را تحریم کرده‌اند.

هاشمی بیان کرد: مشکل ما پانسمانی است که در کشور سوئد تولید می‌شود که ما در کشور چنین پانسمانی را نداریم. در قریب به صد کشور از این پانسمان استفاده می‌کنند ما در چند سال گذشته از این استفاده می‌کردیم اما در پس از خروج آمریکا از برجام و به دلیل تحریم‌ها، بسیاری از این بیماری‌ها از بین رفتند.