معاون نمایندگی ایران: تحریم کره شمالی کمکی به حل و فصل وضعیت شبه‌جزیره کره نمی‌کند

 سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: مایه تاسف عمیق است که اختیارات شورای امنیت به طور مکرر توسط برخی کشورها که در تعقیب اهداف نامشروع و سیاسی خود، به ویژه علیه کشورهای در حال توسعه، تحریم ها را ابزار مطلوب خود برای اعمال حداکثر فشار بر کشورهای هدف می دانند، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: بویژه بر اثرات مخرب تحریم ها بر خرید موثر و به موقع تجهیزات و ملزومات پزشکی به خصوص در دوران همه گیری کووید-١٩ تاکید می کنیم.

 ارشادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که تحت تأثیر اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی قرار گرفته است، به خوبی از پیامدهای انسانی مخرب این گونه تحریم ها بر مردم عادی آگاه است.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: علاوه بر این، ایران به عنوان قربانی اصلی سیستماتیک ترین استفاده از سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، تعهد کامل خود را به حذف کامل همه سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح های هسته ای نشان داده است.

 دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران در سال ۱۹۷۴ ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه را مطرح کرد و از آن زمان تاکنون برای تحقق این ابتکار عالی تلاش زیادی کرده است. 

ارشادی گفت: ما بر حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو تاکید می‌کنیم و برای این منظور، آماده مشارکت در هر ابتکاری هستیم که می‌تواند منصفانه به حل مسالمت‌آمیز وضعیت جاری در شبه جزیره کره منجر شود.



منبع

 دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: اعمال تحریم ها علیه کره شمالی نه تنها در خدمت صلح و امنیت بین المللی نبوده، بلکه ترتیبات امنیتی در شبه جزیره کره را نیز تشدید و پیچیده کرده است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ما معتقدیم که اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی توسط شورای امنیت کمکی به حل و فصل وضعیت فعلی در شبه جزیره کره نخواهد کرد. برعکس، پیامدهای زیانباری برای مردم و تشدید تنش ها در منطقه خواهد داشت.

ارشادی اظهار داشت: شورای امنیت سخت ترین و جامع ترین تحریم ها را علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره بدون در نظر گرفتن پیامدهای زیانبار تصمیمات آن بر مسائل سیاسی، بشردوستانه و امنیت بین المللی اعمال کرده است.

 معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد:  شورای امنیت رویکرد متعادلی در قبال موضوع هسته ای کره شمالی اتخاذ نکرده زیرا تنها بر نگرانی های کشورهای غربی تمرکز کرده است.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره وتوی قطعنامه مورد حمایت آمریکا علیه کره شمالی از سوی روسیه و چین گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از امضاکنندگان اصلی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، از حامیان سرسخت حذف کامل سلاح‌های هسته‌ای بوده و هست.

 وی افزود: علاوه بر این، چنین اقداماتی مانع از ارسال تجهیزات بشردوستانه برای نجات جان مردم در جایی که بیشتر مورد نیاز است، شده و جمعیت‌های آسیب‌پذیر را ویران می‌کند.