مشاور هیات توسعه ای کشور موریس : به دنبال گسترش روابط تجاری با استان فارس هستیم

کشور جزیره‌ای موریس در جنوب آفریقا و اقیانوس هند است که در حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده‌است.



منبع

به گزارش خبرنگار آژانس خبری سیاست خارجی، آرویند راداکریشنا، روز پنجشنبه در نشست هیات تجاری موریس و مسئولان و فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز افزود: امیدواریم این روابط منجر به این شود که در آینده نزدیک در حوزه های مختلف از جمله تبادل گردشگر به سطح قابل توجهی از روابط برسیم.
وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به حضور نمایندگانی از بخش های مختلف اقتصادی و سیاسی کشور موریس در ایران و استان فارس بتوانیم از این فرصت در جهت گسترش روابط استفاده کنیم.
او اظهار داشت: موریس کشوری کوچک است اما موقعیت استراتژیک مناسبی دارد و تاکنون نیز صادرات خوبی به کشورهای مختلف داشته ایم.
مشاور استراتژیک هیات توسعه اقتصادی کشور موریس افزود: ما در کشورمان این آمادگی را داریم که از سرمایه گذاری سرمایه گذاران استان فارس در این کشور استقبال کنیم و تولیدات شما را از آنجا به سایر کشورهای دنیا صادر کنیم.
آرویند راداکریشنا گفت: منتظر حضور سرمایه گذاران استان فارس برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت در کشور ‌موریس برای تحقق اهداف دو طرف هستیم.
وی ادامه داد: ما از سرمایه گذاری سرمایه گذاران فارس در زمینه حمل و نقل، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات، حوزه سلامت، املاک و امور مالی و تجاری استقبال می کنیم.

مشاور هیات توسعه ای کشور موریس : به دنبال گسترش روابط تجاری با استان فارس هستیم
مزیت های نسبی ایران و موریس می تواند زمینه ساز مراودات دوجانبه باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم گفت: مزیت های نسبی در ایران و موریس وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز مراودات بین دو کشور باشد.
محسن ربانی زاده افزود: تراز بازرگانی بین دو کشور چندان مناسب نیست اما توان کشور موریس در تولید شکر خام و توان کشور ایران در تولید نفت می‎تواند در بهبود این تراز موثر باشد.
وی ادامه داد: مزیت نسبی کشور و شهر شیراز به عنوان قطب صادرات خدمات فنی و مهندسی، پزشکی و گردشگری می‌تواند آغاز خوبی برای این مراودات باشد.
او اظهار داشت: در حوزه اقتصادی استان فارس آمادگی داریم که با نمایندگان هیات تجاری کشور موریس در جهت شناسایی ظرفیت های کشور ایران به ویژه استان فارس و شهر شیراز ارتباط مستمری داشته باشیم.