مراودات تجاری خراسان شمالی با روسیه افزایش می‌یابد 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به صادرات ۷۰ میلیون دلاری صادرات استان در پنج ماهه امسال گفت: تلاش داریم تا با هم افزایی مدیران و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان، مروادات تجاری با کشورهای مختلف افزایش یابد.

وی از سفر مسوولان استانی به کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: این سفر با رویکرد توسعه روابط تجاری انجام می شود و تفاهم نامه های بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان عملیاتی می شود و ضرورت دارد تا نخبگان اقتصادی استان ظرفیت های این خطه را برای ارتباط با این کشور همسایه تدوین کنند.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، تراز تجاری خراسان شمالی با توجه به صادرات ٧٠ میلیون دلاری و واردات ٣٩ میلیون دلاری کالا در پنج ماهه نخست سالجاری به مثبت ۳۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری سیاست خارجی، ناصر فخرموحدی روز شنبه در نشست توسعه صادرات خراسان شمالی اظهارداشت: مسوولان اتاق بازرگانی استان در سفر به مسکو و دیدار با تجار و سفیر ایران در روسیه، مذاکرات برای انعقاد تفاهم نامه انجام دادند و امید می رود با پیگیری های استاندار، این تفاهم منعقد و مراوده با روسیه توسعه یابد.  

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: در این زمینه، سبد کالاهای صادراتی استان توسعه می یابد و امسال شمش منیزیم تولیدی استان به وسیله بخش خصوصی صادر شد.

فخر موحدی ادامه داد: پیش از این تفاهم نامه بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان منعقد شده است که دستگاه ها، شرکت ها و فعالان بخش اقتصادی از این ظرفیت برای ارتباط بیشتر استفاده کنند.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.



منبع