ما روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش گفت :یک موضوع مهم دولت وضعیت ایرانیان مقیم خارج از کشور است. ما برای حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور و تردد آن ها به ایران، دنبال راه حل هستیم. متاسفانه تردد ایرانیان با  خارج از کشور با موضوع ایران هراسی با مشکل روبرو است.

امیر عبداللهیان گفت : امیدواریم بتوانیم به مرحله نهایی برسیم و اما مادامی که حقوق ملت ایران  تامین نشود هیچ شتابی نخواهیم کرد و امیدوارم با تلاش های که در ماه های گذشته شده است بتوانیم در مباحث علم و فناوری در سایر موضوعات در نوک قله قرار بگیریم.

وی تاکید کرد :ما روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم برخی از اتهامات بی اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده باشد و هر زمان بخواهند ادعاهای برخاسته با هماهنگی رژیم صهیونسیتی تکرار کنند.

وزیر امور جارجه افرود: طرف آمریکایی باید جدی باشد تا بتوانیم به مرحله نهایی مذاکرات نزذیک بشویم.

وی اضافه کرد : چنانچه بررسی های ما طبق بررسی کارشناسی  به نتیجه برسد گام بعدی جمع شدن وزرای خارجه برای گفت و گو ها و تبادلات است.


 



منبع

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی از آفریقا، حسین امیر عبداللهیان روز پنجشنبه در نشست ایرانیان مقیم تانزانیا افزود: روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خودمان را از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت  و در حال بررسی این موضوع هستیم و در برخی از موضوعات باید تاکید بیشتر می شد.

وزیر امور خارجه  افزود: در وزارت خارجه کمیته ای را تشکیل دادیم که شما می توانید بدون مشکل به ایران سفر کنید و در مورد مشکل ویزا و لغو روادید  در تانزانیا را  قرار است با  رییس جمهور و وزیر خارجه  این کشور گفت وگو شود.

وی تاکید کرد: دولت مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را با نگاه بی اثر کردن تحریم ها ادامه دهد و   دو مسیر را به طور همزمان دنبال می کند تلاش برای بی اثر کردن تحریم ها و تلاش برای توسعه اقتصادی بدون نگاه به برجام است چراکه به فرض اینکه توافق ما در چند روز آینده به نتیجه برسد و باز تحریم های ثانویه برداشته می شود اما تحریم های اولیه طبق برجام باقی خواهد ماند.