قدردانی وزیر امورخارجه پاکستان از کمک‌های ایران برای سیل‌زدگان

همزمان با ارسال کمک‌های بشردوستانه ملت و دولت ایران برای سیل‌زدگان پاکستان، پویش جمع آوری کمک برای نیازمندان در مناطق سیل زده از جمله ایالت سِند، از سوی انجمن ایرانیان مقیم «کراچی» و با مشارکت سرکنسولگری کشورمان در این شهر آغاز شد.



منبع

وزیر امور خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرد که اسلام‌آباد مشتاقانه منتظر همکاری با جامعه بین‌المللی برای موفقیت فراخوان سازمان ملل در جمع آوری کمک مالی برای پاکستان است.  

گفته می‌شود بیش از ۳۳ میلیون نفر در مناطق مختلف پاکستان تحت تاثیر سیل و دیگر حوادث طبیعی ناشی از بارندگی‌های بی‌سابقه قرار گرفته‌اند. دبیرکل سازمان ملل قرار است برای بررسی وضعیت سیل زدگان هفته آینده به پاکستان سفر کند.  

باران‌های سیل‌آسا در مناطق مختلف این کشور به ویژه ایالات بلوچستان و سِند طی هفته‌های اخیر دست کم یک‌هزار و ۱۹۳ قربانی داشته و موجب تخریب هزاران واحد مسکونی شده است.

به‌ گزارش روز پنجشنبه آژانس خبری سیاست خارجی، روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی قبل از گفت‌وگوی تلفنی «بلاول بوتو زرداری» با همتای ایرانی خود پیرامون سیل در پاکستان و مسائل مرتبط با همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

زرداری طی گفت‌وگو با امیرعبداللهیان، از ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه برای آسیب دیدگان ناشی از سیل بی سابقه در پاکستان قدردانی کرد.

وی وزیر امور خارجه ایران را در جریان خسارات گسترده ناشی از تغییرات آب و هوا و بارندگی‌های شدید موسمی قرار داد.

درپی سیل ویرانگر در بخش‌های مختلف پاکستان و تماس اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر پاکستان، اولین محموله کمک‌های بشردوستانه دولت و ملت کشورمان برای سیل‌زدگان پاکستان روز گذشته (چهارشنبه) در نقطه صفر مرزی تحویل مسوولان این کشور شد.

بلاول زرداری همچنین آخرین تحولات مرتبط با روابط ایران و منافع متقابل را با امیرعبداللهیان مورد بررسی قرار داد.