ظرفیت‌های فرهنگی مشترک ایران و برونئی زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های دوجانبه است

معاون حقوقی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه می‌توان سطح فعالیت‌های دو کشور را از کمیته فنی مشترک به فعالیت های اقتصادی مشترک ارتقاء داد،  افزود: در همین راستا یکی از مهمترین ظرفیت‌های موجود، مسئله گردشگری میان دو کشور است که می‌توان با آغاز یک همکاری مشترک و گسترده در این حوزه مردم دو کشور را از نتایج آن بهره مند کرد.

حاجی اسماعیل عبدالمناپ سفیر برونئی در تهران گفت: هفتمین کمیته فنی مشترک بین ایران و برونئی هشت سال پیش در ایران برگزار شد و ما در قالب کمیته مشترک امکان تحقق برنامه‌های مشترک میان دو کشور را داریم.

هاشمی افزود: بخش دیگری از ظرفیت های مشترک میان دو کشور مسائل فرهنگی از جمله فیلم، تئاتر و موسیقی است که زمینه های متعددی برای گسترش تعاملات و همکاری ها در این حوزه وجود دارد.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی از روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی در دیدار حاجی اسماعیل عبدالمناپ، سفیر برونئی در تهران اظهار داشت: دیدارهای دوجانبه می‌تواند مقدمه آغاز فصل جدیدی از همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کشور برونئی شود زیرا  ایران و برونئی اشتراکات و ظرفیت‌های فرهنگی متعددی دارند که زمینه ساز توسعه روابط و همکاری های دوجانبه است.

وی  با اشاره به مسئولیت وزارت فرهنگ در برگزاری و فعال سازی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی میان ایران و برونئی افزود: دو کشور ایران و برونئی دارای ظرفیت های مختلف اقتصادی، فنی، کشاورزی، گردشگری، علمی و فرهنگی هستند که می‌توان با فعال‌سازی کمیسیون اقتصادی مشترک بین ایران و برونئی از این ظرفیت‌ها در جهت تحقق چشم انداز ۲۰۳۵ برونئی استفاده کرد.

در پایان این دیدار کتاب مجموعه عکس های تاریخی ایران زمین توسط سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حاجی اسماعیل عبدالمناپ سفیر کشور برونئی در ایران اهداء شد.



منبع وی افزود: به زودی کمیته همکاری های فنی مشترک میان ایران و برونئی تشکیل خواهد شد که همکاری های اقتصادی را هم شامل می‌شود.

معاون وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به نگرش دو کشور به تعمیق روابط دوجانبه تاکید کرد: تاکید ما بر تعمیق روابط بین ایران و برونئی در دوره جدید است که خوشبختانه در حال‌ حاضر نگرش مثبتی میان دو کشور در خصوص گسترش ارتباطات دو جانبه وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر مسئله وحدت شیعه و سنی افزود: جمهوری اسلامی ایران از منادیان مسئله وحدت میان شیعه و سنی است که این امر می‌تواند کمک شایانی در گسترش روابط میان دو کشور تلقی شود.