شرکت‌کنندگان در اجلاس اوآنا از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) دوشنبه با حضور مدیران، روسای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای کشورهای عضو در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (آژانس خبری سیاست خارجی) برگزار خواهد شد. این اتحادیه در سال ۱۹۶۱ تأسیس و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. آژانس خبری سیاست خارجی در این اجلاسیه به مدت ۳ سال ریاست این اتحادیه را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی آژانس خبری سیاست خارجی، هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی از دوم آبان در تهران آغاز شده است و شرکت کنندگان در این اجلاس تاکنون دیدارهایی را با وزیر امور خارجه و رییس جمهور داشتنه‌اند.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) تاسیس شد.



منبع

مدیران ارشد رسانه های عضو  اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در این بازدید با زیرساخت های علمی و تحقیقاتی، دستاوردها و توانمندی‌های صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران در حوزه راکتور و تولید رادیودارو آشنا شدند و از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور بازدید کردند و مسئولان ذی ربط به سوالات آنان در ارتباط با پیشرفت های صورت گرفته پاسخ دادند.