شرکت‌های تابعه موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران-دیزما

شرکت‌های تابعه موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران-دیزما

بهره برداری از 3 معدن تولید کنسانتره در جهت تولید کاتد از اولویت­های شرکت است (افزوده شدن 350 هزار تن به کنسانتره و هدف تولید 400 هزار تن کاتد در سال 1400). شاخص­های کلیدی صنعت را می­توان روند قیمت مس، صادرات محصولات، عرضه و تقاضای جهانی و ثبات در هزینه‌­ها (بهره مالکانه و هزینه‌­های پیمانکاری) خرید پارچ مسی دانست. دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنیMinex ۲۰۲۱ با حضور شرکت ملی صنایع مس ایران روز سه‌شنبه ۱۱آبان ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) شبستان، آغاز به کار کرد. نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از ۳ تا ۶ اسفند ماه سال جاری با حضور شرکت ملی صنایع مس ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود. با تلاش کارکنان زحمتکش شرکت ملی صنایع مس ایران، فروش بیش از ۸۵۶۰ میلیارد تومانی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با موفقیت به ثبت رسید. علی رستمی مدیرعامل شرکت مس ضمن اعلام رکوردهای جدید سه ماهه در مجتمع‌ها، از استخراج ۵۰ میلیون و ۷۱۳ هزار تن ماده معدنی با رشد ۷ درصدی و تولید ۱۴ میلیون و ۵۸۹ هزار تن سنگ سولفوری با رشد ۸ درصدی در مقایسه با برنامه تا پایان خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

  • سومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن وصنایع معدنی «اینوماین» با هدف افزایش ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و حمایت شرکت مس صبح امروز برگزار شد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • شرکت مس طی هشت‌سال گذشته و از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در 29 بهمن 1392 با تشکیل کارگروه‌های متفاوت تلاش کرده تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی به این سیاست‌ها جامه عمل بوشاند.
  • شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف حمایت از سهامداران خرد ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سهام مس در بورس اختصاص داد.
  • شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی که از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در کرمان برگزار شد، آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.

سفیر کره جنوبی و کاردار کشور زیمباوه از غرفه شرکت مس در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماینکس 2022 در تهران بازدید کردند. شرکت با پتانسیل­ هایی از جمله افزایش ظرفیت ناشی از تکمیل پروژه‌­ها، نرخ مس جهانی (برآوردهای به سمت رشد قیمت است) و افزایش نرخ دلار در کشور همراه هست و از سمت دیگر بزرگترین ریسک شرکت فشار تحریم و عدم فروش مناسب است. آخرین اخبار حوزه معدن و صنایع معدنی را می‌توانید در پایگاه خبری «تجارت معدن و فولاد» دنبال کنید. فروش فملی در مدت ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

شركت ملي صنايع مس ايران

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از عرضه موفق کاتد برای نخستین بار در رینگ صادراتی بورس کالا خبر داد. مراسم تودیع و معارفه مدیر قدیم و جدید گروه حراست شرکت مس با حضور علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیران و مسئولان حراست کل کشور و ایمیدرو برگزار شد. شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت تولید و استخراج مس ایرانی است،[۱] که در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری مس، همچنین تولید محصولات مسی همچون کاتد، اسلب، بیلت و مفتول، فعالیت می‌نماید. این شرکت مالک سه معدن مس سرچشمه و میدوک در استان کرمان و سونگون در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

شبکه معدن ایران (ایمیکو/IMICO)

شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی که از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در کرمان برگزار شد، آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت. در پی دستور مدیرعامل شرکت مس مبنی بر خدمت‌رسانی و ارسال محموله‌های کمک‌رسانی سریع به مناطق سیل زده استان کرمان از طریق مجتمع مس سرچشمه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با صدور پیامی از امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده استان کرمان تشکر کرد. معدن مس سونگون ورزقان یکی از بزرگترین معدن‌های مس ایران است که دارای بیش از یک میلیارد تن ذخیره کان سنگ مس است. دیگر معدن بزرگ مس ایران، معدن مس میدوک کرمان (همان معدن مس لاچاه) است که در ۱۲۲ کیلومتری شمال غربی معدن مس سرچشمه قرار گرفته است. استان قزوین پس از استان‌های کرمان با ۲۴ معدن مس، زنجان با ۱۲ معدن، سمنان ۱۰ معدن، آذربایجان‌شرقی ۱۰ معدن و خراسان با ۹ معدن دارای بیشترین معادن مس در کشور می‌باشند. تبریز- قرارداد احداث کارخانجات تولید کاتد مس در مجتمع مس سونگون ورزقان با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی بعداز ۲۰ سال انتظار مردم آذربایجان شرقی برای پایان دادن به خام فروشی امضا شد.

از فلز مس در تولید محصولات استنلس استیلاستفاده می‌شود که برای افزایش پایداری فاز آستنیتی و همچنین افزایش خواص کارسرد در این سری فولادها استفاده می‌گردد. شبکه معدن ایران، در قالب مجموعه ای دانش محور، به همت فارغ­ التحصیلان مهندسی معدن دانشگاه ­های تهران و صنعتی امیرکبیر و به منظور برقراری ارتباط موثر … ویژگی‌هایی همچون قابلیت بالای هدایت جریان برق و گرما، قابلیت چکش‌خواری، مقاومت در برابر فرسایش، قابلیت ماشین‌کاری، استحکام کششی و… به دنبال ایجاد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمال غرب و با رویکرد استان آذربایجان شرقی هستیم.