سید حسن نصرالله: مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.



منبع

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که موضع همیشگی ما حمایت از جمهوری اسلامی ایران در رویارویی با آمریکا، اسرائیل و ایادی آنهاست، خواستار ریشه‌دار شدن مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و تلاش برای حمایت از آرمان فلسطین شد.

وی ضمن حمایت از خواسته‌های ملت یمن در رفع محاصره و رویارویی با دشمن آمریکایی ـ سعودی، اظهار داشت: ما دست مردم مظلوم بحرین را در حمایت از مقاومت و رویارویی آنها با پروژه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌فشاریم.ما از مردم عراق در رویارویی با تروریسم تکفیری و هیمنه آمریکایی حمایت می‌کنیم.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همه ساله همزمان با هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را با حضور شخصیت های هم جهان اسلام برگزار می کند. پس از دو سال که کرونا باعث برگزاری کنفرانس وحدت به صورت وبیناری و غیرحضوری شد و سال گذشته نیز تعدادی از میهمانان کنفرانس در این کنفرانس حاضر شدند، امسال شاهد حضور چهره های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام هستیم که با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» به بیان دیدگاه های خود می پردازند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که هر وحدتی که در راستای حمایت از قدس نباشد، مشکوک بوده و ارتباطی با اسلام ندارد، گفت: ما امروز شاهد عقب‌گرد هیمنه آمریکایی در منطقه و جهان هستیم که آخرین این عقب گرد، شکست آنها در عراق، افغانستان، و غرق شدن در باتلاق جنگ اوکراین است.

دبیرکل حزب الله در این پیام اظهار داشت: کنفرانس شما امروز در شرایطی برگزار می‌شود که چالش‌ها و تهدیدها منطقه را فراگرفته و اشغالگری و هیمنه خارجی وجود، هویت، عزت و استقلال ما را هدف قرار داده است.

نصرالله با اشاره به محاصره ایران، ونزوئلا، روسیه و … توسط آمریکا تاکید کرد: امروز مکر آنها به خودشان بازگشته است و آنها در بدترین شرایط نفتی و اقتصادی قرار دارند.

در بخش حضوری کنفرانس امسال ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی شرکت دارند و در بخش وبیناری که از یکشنبه ۱۷ مهر آغاز شده، ۱۲ نشست وبیناری با ۱۴۴سخنرانی انجام می شود. این سخنرانی ها به صورت زنده به زبان های انگلیسی، عربی و فارسی از پایگاه اینترنتی کنفرانس وحدت قابل دریافت است.

رهبر مقاومت لبنان همچنین از حمایت همیشگی خود از مقاومت ملت فلسطین خبرداد و گفت: ما امروز در رویارویی با دشمن واحد در یک معرکه قرار داریم و به سوی سرنوشتی واحد پیش می‌رویم.

سید حسن نصرالله، تکفیر را شر مطلق در برابر اسلام و تهدیدی برای وحدت امت توصیف کرد و اظهار داشت: امروز بیش از هر روز دیگری به جهاد تبیین برای مسلح ساختن امت اسلامی در برابر سلاح گمراهی و نیرنگ نیاز داریم و باید هر یک از ما این جهاد را در راس برنامه‌های خود قرار دهد.

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله که پیام سیدحسن نصرالله را قرائت می کرد، افزود: اگر امروز ضعفی وجود داشته باشد، نتیجه تفرقه است. اگر قدرت دشمن در تفرقه میان ماست، پس ما باید با یکدیگر متحد شویم زیرا وحدت ما دژی محکم برای ما به شمار رفته و ضمانت پیشرفت ما به سوی شکوفایی است.

وی همچنین علما و مجالس قانونگذاری کشورهای اسلامی را به تحریم و جنایتکار دانستن هرگونه عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی و حمایت از آنها در یهودی سازی قدس و پایان دادن به مسئله فلسطین فراخواند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یک حکومت واقعی اسلامی و مورد حمایت پیامبر اسلام است، گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم به عمر و عزت امام خامنه‌ای بیفزاید و به ما توفیق دهد در این جهاد بزرگ پشت سر ایشان حرکت کنیم و شاهد آزادی بسیاری از کشورهای اسلامی باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که امروز محور مقاومت در مساحتی به وسعت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر حضور دارد، گفت: کشورهای محور مقاومت ثروت‌های نفتی فراوانی داشته و از توانمندی‌های علمی و اقتصادی خوبی برخوردارند.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، سید حسن نصرالله در پیامی به سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران (واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا) اظهار داشت: خداوند با وحدت به امت اسلامی منت نهاده و میان آنها برادری و رحمت برقرار کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت امت اسلامی در راستای مقاومت، آن را تنها راه قطع کردن دست دشمنان، آزادسازی فلسطین و قدس شریف و بازگرداندن مجد و عظمت رسالت پیامبر(ص) عنوان کرد.

یکی از تفاوت های کنفرانس امسال برگزاری کنفرانس هایی به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان است. همچنین شاهد برگزاری کنفرانس هایی در سطح جهانی خواهیم بود که اولین کنفرانس تا پایان سال در لبنان برپا خواهد شد. چندین نشست تخصصی قبل از کنفرانس برگزار شده و ۴۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: دولت آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد تفرقه و شعله‌ور ساختن جنگ‌ها، به کارگیری تروریسم تکفیری، امت اسلامی را به ضعف کشانده و ثروت‌های آنها را به غارت ببرد و کشورهای ما را ویران کند.حکومت‌های خائن به امت که به ابزاری برای اجرای نقشه‌های دشمن تبدیل شده‌اند نیز در این راه به مستکبران کمک می‌کنند.