سفیر ژاپن: به رغم تحریم‌ها همکاری‌های خوبی با ایران داریم

 



منبع

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه حل مساله مسکن از جمله اولویت های دولت سیزدهم است، گفت: می‌توان از تخصص و تکنولوژی های جدید ژاپن در حوزه ساخت و ساز در استان بهره مند شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز قطب سوم تولید قطعات خودرویی در کشور است، گفت: می توان از توانمندی های ژاپن در حوزه خودروسازی و تولید قطعات خودرو در تبریز بهره مند شد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در دیدار با اشاره به فضای باثبات سرمایه‌گذاری در استان، گفت: آذربایجان شرقی مزیت‌هایی متعددی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد و علاقه‌مندیم در حوزه‌های مختلف پذیرای سرمایه‌گذاران توانمند خارجی باشیم.

وی افزود: تبریز و آذربایجان شرقی در طول تاریخ همواره نقطه اتصال بین شرق و غرب بوده و آماده گسترش روابط و استفاده از مزیت های تبریز و آذربایجان شرقی هستیم.

عابدین خرّم افزود: ایران و ژاپن بیش از ۹۰ سال سابقه روابط دیپلماتیک دارند و ژاپن به عنوان یک کشور متمدن که در تعاملات با دنیا نقش اساسی دارد برای ایران بسیار مهم است و امیدواریم روابط دیپلماتیک تحت تاثیر مزاحمت‌هایی که دیگران ایجاد می‌کنند، قرار نگیرد.  

وی با تاکید بر حضور هیات های اقتصادی ژاپن در تبریز و سرمایه گذاری در بخش های علمی و فناوری، افزود: شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و مراکز رشد بسیار خوبی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعتی و هایتک در استان فعال هستند.

خرّم گفت: قرار گرفتن در مسیر تاریخی جاده ابریشم و همچنین مسیر ترانزیت به کشورهای اروپایی و اوراسیا توانسته نقش برجسته و بی بدیلی برای استان در افزایش روابط تجاری ایفا کند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس مزیت بسیار خوبی از لحاظ صنعتی، ارتباطات ترانزیتی و معافیت های اقتصادی برای توسعه و گسترش روابط بین دو کشور است.

علاقه‌مند حضور سرمایه‌گذاران توانمند خارجی در آذربایجان‌شرقی هستیم

خرّم با اشاره به ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و آثار ثبت شده جهانی این استان، بر افزایش حضور گردشگران ژاپنی در استان تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، کازو توشی آیکاوا روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان های استراتژیک و مهم ایران است، اظهار کرد: علاقه مند به افزایش ارتباطات و توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی با این استان هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف، ادامه داد: تبریز به عنوان مرکز تمدن و تاریخ ایران اسلامی و منطقه همواره نقش بسیار مهمی در مسائل منطقه ای در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ امنیت سرمایه گذاری همچون سایر استان های کشور بسیار باثبات است، اظهار کرد: شهرک اختصاصی سرمایه گذاری خارجی برای تجار و بازرگانان خارجی در تبریز وجود دارد که مزیت خوبی برای حضور سرمایه گذاران ژاپنی در این شهر است.