سفیر ایران از سفر قریب الوقوع امیرعبداللهیان به کویت خبر داد

ایرانی با تاکید بر اینکه حضور سفیر کویت در ایران فرصتی عالی برای توسعه سریع روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها و در راستای تامین منافع دو کشور است، گفت:  انشاءالله این آغاز خوبی است.  

این پایگاه با برشمردن سمت های المنیخ در طول دوران فعالیت دیپلماتیک خود در کویت نوشت: المنیخ به عنوان دبیر اول سفارت کویت در لندن کار می کرد و در سال ۲۰۱۰ میلادی که شیخ «محمد صباح السالم الصباح» وزیر امور خارجه بود، به سفارت کویت در پرتوریا منتقل شد. 

در همین راستا، پایگاه خبری اماراتی «ارم نیوز» با اشاره به انتخاب «بدر المنیخ» به عنوان سفیر کویت در ایران، از وی به عنوان یکی از دیپلمات های برجسته وزارت امور خارجه کویت نام برد.

به نوشته ارم نیوز، المنیخ در وزارت امور خارجه کویت سمت مهمی برعهده داشت و همزمان با عضویت غیر دائم کویت در شورای امنیت در دوره ( ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی) به عنوان معاون نماینده دائم کشور کویت در سازمان ملل فعالیت می کرد.



منبع

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، «محمد ایرانی» امروز (دوشنبه) در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه «الرای» کویت با استقبال از  بازگشت نماینده کویت در سطح سفیر به تهران، انتخاب «بدر عبدالله المنیخ» به عنوان سفیر کویت در تهران را امری طبیعی برای تقویت روابط دوجانبه دو کشور به ویژه در زمینه مسائل سیاسی دانست.  

سفیر ایران در کویت همچنین از سفر قریب الوقوع «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به کویت خبر داد و افزود: امیر عبداللهیان به زودی به کویت سفر خواهد کرد تا در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کند. 

وی به این نکته اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران بیش از یک ماه پیش با معرفی «المنیخ» به عنوان سفیر کویت در تهران موافقت کرد، گفت که آماده پذیرایی از وی برای تسلیم استوارنامه هستیم. 

سفیر ایران در کویت با بیان اینکه افزون بر روابط تاریخی دو ملت، روابط بین وزیران امور خارجه ایران و کویت مستمر و خوب است، گفت: انتظار می‌رود روابط دو کشور در سطح بهتری توسعه یابد. 

وی اظهار داشت: کویت سفیر خود را معرفی کرد و ما توافق کردیم. سفیر جدید کویت طی چند روز آینده وارد تهران خواهد شد. 

وی همچنین اظهار داشت: انتظار می‌رود که پس از سفر «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کویت، برخی مقامات کویتی به تهران سفر کنند و تهران آمادگی دارد تا نتایج کارشناسی و تحقیقاتی در زمینه میدان گرد و غبار در کشورهای همسایه به ویژه کویت را ارائه و در زمینه طوفان شن و خاک با کویت تفاهمنامه امضا کند.