سازمان ملل برای مقابله با پدیده تروریسم چاره‌اندیشی کند

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم تصریح کرد: تروریسم خطری جدی برای صلح و امنیت جهانی است و برای مقابله با آن باید چاره‌اندیشی جمعی داشته باشیم تا جهانیان چنین حوادث تلخی را دیگر تجربه نکنند. سازمان ملل بایستی با همکاری نهادهای مدنی، فعالان حقوق بشر، اساتید و نخبگان، شخصیت‌ها و رهبران ادیان الهی چاره‌ای موثر در جهت مقابله عملی با این پدیده شوم اتخاذ کند.

به گفته “بکر بوزداغ” وزیر دادگستری ترکیه، یک زن مظنون به انجام اقدام تروریستی روز یکشنبه در استانبول است.



منبع

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه ضمن محکوم کردن این جنایت و ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان و آرزوی سلامتی برای مجروحان اعلام می‌دارد تروریسم به عنوان راهبردی خسارت بار از سوی غرب در جهت غارت منافع کشورهای منطقه ما، با همه تجهیزات پیشرفته و امکانات مدرن به پایان راه رسیده و دیگر برای نظام‌های استکباری و سلطه‌گر هیچگونه منفعتی نمی‌تواند داشته باشد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای در محکومیت حمله تروریستی در استانبول ترکیه عنوان کرد: بار دیگر سازمان تروریسم با جنایتی هولناک ۱۰ ها انسان بی‌گناه را در استامبول به خاک و خون کشید و بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرد. عصر روز گذشته انفجاری مهیب استامبول ترکیه را به لرزه درآورد. این انفجار در خیابان استقلال حدود ۹۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت که براساس اطلاعات منتشره مجرم تروریستی از اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک می‌باشد.

بعد از ظهر یکشنبه ۲۲ آبان در خیابان گردشگری استقلال استانبول انفجاری رخ داد. به گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حداقل شش نفر در این انفجار کشته شدند.

این بیانیه افزود: کشتن انسان‌های بی‌دفاع هیچگونه ارزش و افتخار سیاسی و نظامی ندارد، بلکه نشانگر ضعف، زبونی و بن‌بست تروریست‌های کوردل و حامیان آنها در راهبرد تروریسم‌درمانی برای غارت منافع کشورهاست.

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه نیز گفت: این انفجار که از سوی مقامات یک اقدام تروریستی خوانده شد، ۸۱ زخمی برجای گذاشت که ۳۹ نفر از آنها از بیمارستان مرخص شده اند.