ساخت نفتکش توسط ایران، پیام اقتدار ایران و ونزوئلا به تحریم‌های ظالمانه آمریکا بود

شکست فشار حداکثری آمریکا علیه مردم ایران

قناد باشی خاطر نشان کرد: کشورهای مورد تحریم توسط آمریکا که پیش از این تحت عنوان باشگاه کشورهای تحریمی مطرح می‌شدند، اگر بتوانند با یکدیگر همکاری متقابل ایجاد کنند، از وابستگی به دنیای استعماری عبور خواهند کرد و پیام اقتدار خود را به تحریم‌های ظالمانه آمریکا نشان خواهند داد.



منبع جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، با اشاره به ساخت نفتکش توسط ایران و صدور آن به حیاط خلوت آمریکادر شرایط تحریمی دو کشور، گفت: این اقدام در تاریخ کشور و صنعت ما اتفاق بی‌سابقه و بی‌نظیری بود و در واقع ورود کشور به مرحله جدید و مبارکی است.

قنادباشی خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند امیدواری زیادی در قشر نخبه کشور ایجاد کرده و در جهت تحقق شعار «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» است و در حقیقت نشان داد که دنیا به صنایعی نیاز دارد که افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند، در این حوزه مشغول به کار شوند. 

ساخت نفتکش تحقق شعار «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» است

قنادباشی ابراز داشت: برخی از کشورهای جهان هم که اطلاع نداشتند، با شنیدن خبر ساخت و حرکت این کشتی، متوجه شکست آمریکا در محاصره اقتصادی ایران و عبور جمهوری اسلامی از تحریم‌ها و ورود به مرحله جدید می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه در واقع ساخت و صدور این کشتی یک الگو و نمادی است از آنچه که ما می‌توانیم در آینده حتی نزدیک، داشته باشیم، افزود: ساخت این نفتکش، باورهایی که سعی کردند «نمی‌توانیم» را بر ایران حکمفرما کرده و مردم ایران را بدون قابلیت‌های علمی و صنعتی نشان بدهند، از میان ببرد و باورهای درست را به نمایش بگذارد. 

وی در ادامه افزود: در مدتی که ما تحت تحریم‌های فشرده و حداکثری آمریکایی‌ها هستیم، این اقدام گام بسیار مهمی در جهت نادیده گرفتن و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و عبور فشارهایی که غرب به ما وارد کرده، است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ساخت و ارسال این کشتی‌های نفتکش هم پیام‌های داخلی و هم پیام‌های بین‌المللی دارد، گفت: در داخل کشور پیام امیدواری و برخورداری ایران از توانمندی‌های بسیار بزرگی است که می‌تواند جمهوری اسلامی را به یک کشور مقتدر و توانمند در عرصه اقتصادی کند.

وی در ادامه بیان داشت: ارسال این کشتی نشان می‌دهد که کشورهایی که مورد تحریم آمریکا هستند، می‌توانند با ایجاد روابط بسیار خوب و هوشمندانه برای یکدیگر اقتصاد مکمل ایجاد کرده و نیازهای خود را بدون مراجعه به کشورهای استعمارگر تامین کنند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه این اقدام به جهان پیام‌ها بسیار مهمی را منتقل می‌کند، اضافه کرد: اما پیش از اینکه پیام ما به آنها برسد، زمانی که مشاهده می‌کنند ایران چنین توانمندی را به نمایش گذاشته است، بیش از گذشته به شکست خود در عرصه فشار حداکثری علیه ایران پی می‌برند.