رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم؟

اخیرا تغییرات بسیاری در تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به وجود آمده است که باعث کاهش بازدهی آن شده است. مردم برای مشکلات، نیازها و چیزهایی که علاقه دارند در گوگل جستجو میکنند. ما قبلاً به او توضیح داده بودیم که رتبه گرفتن سایتش در نتایج جستجوی گوگل طول میکشد، آگاه شدن مردم از وجود این برند و محصولاتش نیاز به زمان دارد و خلاصه گفتیم که دنبال ترفندهای یک شبه نباشد. در Google Ads این امکان وجود دارد که چند اکانت را با استفاده از یک ایمیل مدیریت کرد که My Client Center نامیده می شود. گوگل بابت اینکه شما را به نمایش میگذارد هزینهای از شما دریافت نمیکند بلکه به ازای هر مخاطبی که وارد سایت شما میشود، از شما هزینه دریافت خواهد کرد.

شما میتوانید محدوده جغرافیایی مورد نظر خود را انتخاب کنید و البته لازم نیست تنها به یک لوکیشن بسنده کنید. ما به عنوان یک کسبوکار میتوانیم درباره محصولات، خدمات یا هر چیز مرتبط دیگر تولید محتوا کنیم تا کاربران را به سایت خودمان بکشانیم. خیلی ساده و خلاصهاش کنیم. با این حساب، گرفتن لینک نوفالو از یک وبسایت قرار نیست تاثیر خیلی زیادی روی رتبۀ سایت شما بگذارد. به طور خلاصه درباره ۲ مورد آخر میتوان گفت ادسنس تبلیغات را بر روی سایر سایت ها منتشر میکند. امروزه معمولا بیشتر سایت های تبلیغات زمان زیادی به طراحی سایت خود نمی دهند و خواهان این هستند که هر چه سریعتر سایت خود را بالا آورده و به جذب آگهی دهنده مشغول شوند ، دریغ از اینکه وقتی بازدید کننده برای استفاده از خدمات شغلی آگهی دهندگان وارد سایت می شود با ظاهر نه چندان خوب سایت مواجه می شود. ۳. محتوای کپی شده کمک زیادی نمیکند و حتی میتواند آسیبزا باشد. محتوای شما میتواند در طول قیف فروش یا مسیر سفر مشتری، مخاطب را تا تبدیل شدن به مشتری وفادار همراهی و ترغیب کند.

اگر اهل چانهزنی با مشتریهای رنگارنگ نیستید و وقت ندارید هر روز تلفن جواب بدهید و با مشتریانی که برای خرید خودرو تماس میگیرند صحبت کنید، از فرصت تعیین قرار فروش خودرو 45 استفاده کنید. اما همیشه فروش مطرح نیست. گفتنش به همین سادگی است اما در عمل به همین راحتی نیست! تبلیغات گوگل یک فرصت استثنایی برای هر کسب و کاری است تا به سادگی و با صرف کمترین وقت و هزینه، خود را در صفحۀ اول جستجوهای گوگل قرار داده و در معرض نمایش و انتخاب عمومی قرار گیرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ راش وب یکی از برترین سایت ها در حوزه تبلیغات اینترنتی و رپورتاژ آگهی است که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرد و تا به امروز توانسته با طیف گسترده ای از مشتریان که قصد تبلیغات در فضای وب داشته اند، همکاری نماید. با وجود از انواع مختلف نان و اصطلاخات گسترده، چگونه می توان تعیین کرد که کدام بیشترین مقدار جستجو را دارد؟

در واقع آنچه که گوگل از یک تبلیغ استاندارد انتظار دارد این است که کاربران را به یک آدرس ثابت که در تبلیغ به آن اشاره شده است هدایت کند. یکی از این مزیتها را در بخش سئو گفتیم اما دوباره تکرارش میکنیم. اما گاهی هم پیش میآید که تعداد لینکهای مجاز کمتر یا بیشتر باشد یا اینکه لینکها نوفالو باشند. این لینکها تماماً با پرداخت هزینه و با صرف آموزش گوگل ادز توسط مدیران سایتها و یا آژانسهای تبلیغاتی در این جایگاهها قرارگرفتهاند. این موضوعی است که در فصل بعد این سری به آن خواهیم پرداخت. ما در این مقاله تمام رازهایی که لازم بود برای یک انتخاب آگاهانه بدانید را به شما گفتیم.

نکته ای که باید بدانید این است که نحوه محاسبه هزینه تبلیغات کلیکی بر اساس تعداد کلیکی است که بر روی تبلیغات انجام می شوند؛ درکل دو سیستم محاسبه قیمت داریم تحت عنوان های cpm و cpc که اولی به معنای هزینه به ازای 1000 ایمپرشن و دومی به معنای هزینه به ازای هر کلیک است. حتی روی سئو هم تاثیر نداره؟ همچنین، در صورتی که این باورها کاملاً صحیح باشند، باز هم تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو به قدری نیست که رتبه وب سایت شما را در نتایج جستجو به طور چشمگیری ارتقا دهد. ما میخواهیم راههای درست بالا بردن ترافیک یا همان بازدید را را در ادامه معرفی کنیم؛ قبل از رفتن سر اصل مطلب به یک نکته توجه کنید. در روش تبلیغاتی گوگل ادز که تا قبل از جولای 2018، گوگل ادوردز (Google AdWords) نامیده میشد، متن تبلیغ کاربران در نتایج گوگل برای محتواهای مرتبط نشان داده میشود. حتی در صورت زیادهروی، شانس جریمه شدن شما توسط گوگل هم وجود دارد.

نکته دیگری که در مورد لینکها وجود دارد، نوع آنهاست. ویژگی واقعاً جذاب سایتهای خبری، میزان اعتبار آنهاست. ۱. محتوای منتشر شده باید واقعاً مفید و با کیفیت باشد. اجازه دهید برای شما توضیح دهیم که چه محتوایی واقعاً برای شما بازدید کننده میآورد. چه محتوایی بازدید کننده بیشتری میآورد؟ این برای تبلیغکنندگان خوب است، چون اولین نتایج در گوگل معمولاً اکثریت ترافیک را برای سؤالات جستجو شده به دست میآورد. می توانید از لینک نمایشی display URL استفاده کنید و ظاهر تبلیغ خود را بهتر کنید. دو شبکه اصلی گوگل جستجو و نمایشی هستند که هر یک پارتنر هایی را شامل می شوند. یعنی دقیقاً چه چیزی سرچ کردند که تبلیغ ما را دیدند و کلیک کردند وارد شدند و از آن طریق میتوانیم کلمات جدید را به عبارات کلیدی را اصطلاحاً Add کنیم که ازآنجا به بعد هرکدام از این کلمات قیمت مختص خودش، رقابت خودش را دارد و کیفیت تبلیغاتی که حالا در بخشهای بعدی راجعبه آن صحبت خواهیم کرد و آنجا به آن میپردازیم، متوجه میشویم که هرکدام از این کلمات خصوصیات خودشان رادارند و برای ما آوردهی خودشان رادارند. با کمک ریمارکتینگ میتوان بازدیدکنندگان سایت را در هر مرحله از قیف بازاریابی هدفگیری کرد.

اکثر وبسایتها، رپورتاژ شما را در صفحه اصلی و بین مطالب خود منتشر میکنند. دور از ذهن نیست که افراد خورۀ تکنولوژی، هر روز زمانی را به خواندن مطالب جدید این سایت اختصاص بدهند. این ویدیوها در ابتدا بیصدا اجرا میشود و کاربر میتواند با ضربه روی آن، صدایش را فعال کند. آیا باید در گوگل تبلیغ دهید یا روی سئوی سایت خود تمرکز کنید؟ تبلیغاتی که کیفیت بالایی برخوردار باشند و کمپین های ادوردز با عملکرد خوب توسط گوگل با هزینه های تبلیغ برای هر کلیک، موقعیت های بالاترین رتبه در تبلیغات جایزه خواهند گرفت و به احتمال زیاد در بالاترین جایگاه در لیست جستجوی طبیعی قرار می گیرند.

زیرا هنوز گوگل نتوانسته امتیاز کیفی شما را برآورد کند و در نتیجه انتخاب قیمت بالا چندان بهینه نخواهد بود. برای مبتدیان و کسب و کارهای کوچک، توصیه میشود که به شبکه جستجو مراجعه کنند زیرا تبلیغات شما را به کاربرانی که به طور خاص کلمات کلیدی مرتبط با تجارتتان را جستجو میکنند، نشان میدهد. شما با دادن لیستی از مخاطبان وبسایت خود و در صورت امکان، جیمیل آنها به گوگل، میتوانید تبلیغ خود را در بالای لیست ایمیلهای مخاطبان خود به نمایش بگذارید. ابتدا بگذارید در مورد تعداد لینک صحبت کنیم. سعی می کنیم در آینده ای نه چندان دور، در خصوص اینکه مشتریان شما چه کلماتی را در گوگل جستجو می کنند هم مقاله و تحقیقی ارائه دهیم. در صورت آنکه می خواهید ما اولین کمپین را برای شما ارسال کنیم، اطلاعات زیر برای ساخت مورد نیاز است. برای این که مقاله را الکی طولانی نکنیم و وقت شما هم با توضیح جزئیات و واضحات نگیریم، هرجا نیاز به توضیح بیشتر بود به مقالههای دیگر در آکادمی نوین لینک دادیم. کافی است با کلیات و اصل روش آشنا شوید بعد هرجا نیاز بود از مقالات دیگر استفاده کنید.

حالا ما دقیقاً میدانیم که بر چه اساس باید کیفیت یک وبسایت را بسنجیم. البته که ما هم میدانیم امکان خرید بازدید سایت، نرم افزار افزایش بازدید سایت یا رباتهایی هستند که بازدید فیک میسازند؛ این ترفندها شاید در کوتاه مدت فایدهای داشته باشد اما در هر صورت هر کسبوکاری دنبال مشتری است. شاید در وهله اول نوشتن رپورتاژ کار بسیار آسانی به نظر برسد ولی در حقیقت اینگونه نیز و نوشتن این متن ها نیاز به تخصص و مهارت بهترین سایت تبلیغ در گوگل دارد. به علاوه، وقتی یک سایت تفریحی مورد اعتماد گوگل باشد، معمولاً مقالۀ شما در آن شانس بالایی برای رتبه گرفتن دارد. اما از آنجایی که خیلی سخت و معمولاً فقط در ازای دریافت مبلغ بیشتر حاضرند مقاله شما را در صفحه اصلی سایت خودشان هم نمایش دهند (چرا که نمیخواهند به اعتبارشان لطمه بزنند) و از طرف دیگر خوانندگان آنها هم بیشتر به دنبال اخبار هستند، خیلی نباید روی جنبۀ تبلیغاتی رپورتاژ در این سایتها حساب باز کنید. برای مثال اگر 1.500.000 تومان، با نرخ دلار 12 هزار تومان 125 دلار میشود، این شرکتها 35 دلار آن را سود قطعی خود در نظر میگیرند (در حالتی خوشبینانه) و سقف 90 دلار ماهیانه و 3 دلار روزانه را برای کمپین های شما تنظیم می کنند تا در هر صورت مصرف کمپین شما سود آنها را از بین نبرد!

تبلیغ در گوگل ، توسط کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بهترین و اثرگذارترین شیوه تبلیغاتی عنوان میشود. در این کمپین تبلیغاتی٬ آگهی به صورت بنری در وب سایت های طرف قرارداد گوگل نمایش می گیرد. این دسته از سایتها به صورت تخصصی به یک موضوع مشخص میپردازند و مخاطبان آنها مشخص هستند. این موضوع را بسیاری از وب سایت های بزرگ به خوبی می دانند و رعایت می کنند. در این بخش علاوه بر تغییر تنظیمات کلمات کلیدی می توان انواع کلمات کلیدی را به پنل اضافه کرد و یا حتی آنها را حذف نمود. هر چند این محدودیت آنقدرها هم چیز مهمی نیست، اما نباید فراموش کرد که معمولاً مقالاتی که طولانیتر هستند و تصاویر بیشتری دارند، در رتبههای بهتر گوگل قرار میگیرند. سایتهای مختلف معمولاً قوانینی متفاوت برای انتشار رپورتاژ آگهی دارند. این سایتها معمولاً خوانندۀ ثابت ندارند (یا شانس پیدا کردن مقالۀ شما توسط آنها کم است). بنابراین آیا واقعا هزینه کردن برای تبلیغ در گوگل ارزش دارد؟ دیده شدن در صفحه اول سرچ گوگل مزایای متعددی به دنبال دارد.

1. ارائه محتوای مناسب بزرگسالان: گوگل ادوردز در صورتی اجازه تبلیغ به محتوای مناسب بزرگسالان را می دهد که تبلیغ گروه های زیر سن قانونی را هدف قرار ندهد. در واقع، گوگل نقطه آشنایی کاربر با شما است اما کار محتوا اینجا تمام نمیشود. اما در این بین، وبسایتهایی هم هستند که رپورتاژ اگهی را فقط در دستهبندی رپورتاژ منتشر میکنند و خبری از آن در صفحه اصلی نیست (البته گاهی با پرداخت مبلغ بیشتر، انتشار رپورتاژ در صفحه اصلی هم انجام میشود). زیرا پس از تحلیل دادهها به این نتیجه رسیدیم که افراد در این بازه سنی کمتر میل به استفاده از این نوع خدمات را دارند.

این یک مکالمه واقعی بین من و یکی از مشتریها بود. درست است که افزایش بازدید واقعی سایت شاید چند ماه طول بکشد اما راه درستش همین است. شاید کلیدواژه هایی که برای کمپین خود انتخاب کرده اید کلیک های نامرتبطی را آغاز می کنند یا از سیستم مزایده خودکار استفاده می کنید که به سرعت بودجه شما را به اتمام می رساند. اگر آخرش بازدید واقعی رو زیاد کنه شاید مشتری هم بیاره. محسن، رعنا و نیما به ترتیب امتیاز ۲، ۶ و ۱۰ رو به آنها میدهد. یه سایت پیدا کردم برای افزایش بازدید سایت پول میگیره روزی ۱۰ هزارتا بازدید میزنه. نکته مهم همینجاست؛ تمام بازاریابی محتوا فقط کسب رتبه در گوگل و افزایش بازدید نیست. خب حالا اول برویم سراغ بهترین روشهای افزایش بازدید سایت از گوگل بعد میرویم روشهای غیر مرتبط با گوگل را معرفی میکنیم. اگر به تازگی قصد دارید که بازاریابی خود را شروع کنید و همه چیز درباره تبلیغات گوگل را بدانید، توصیه ما این است که با سرمایه گذاری اندک این کار را انجام دهید. این کار می بایست به طور مستمر برروی کمپیت تبلیغاتی گوگل ادوردز انجام شود.