دریچه هوا – تهویه مارکت

اما اگر کولر یا دمنده ، به چند انشعاب متصل باشد برای تنظین ، کنترل یا انسداد جریان هوا در پشت دریچه کولر از دمپر استفاده خواهد شد . اگر مبرد کم باشد، گرما قادر نیست به طور کامل از خانه خارج شود و فشار داخل تهویه مطبوع شما نامتعادل می شود؛ پدیده ای که باعث یخ زدگی لوله کولر گازی خواهد شد. یکی از دلایل اصلی که باعث انجماد یا یخ زدن لوله کولر گازی می شود این است که سیم پیچ های اواپراتور کولر خیلی سرد می شوند. هنگامی که این انسدادها از بین بروند اولین گام را برای خلاصی از شر یخ زدگی خاصی دهید. در هنگام تولید کانال چهارگوش گالوانیزه برای اتصال ورقها از چکش کاری استفاده میکنند که این امر سبب از بین رفتن روکش گالوانیزه میشود که به مرور زمان و با عبور هوا رطوبت نیز سبب زنگ زدگی و در نتیجه تولید عوامل بیماریزا مانند قارچها و باکتری میشود که این عوامل بر معایب کانال چهارگوش افزوده و مشکلات اجرای آن را در پی خواهد داشت. در دستهبندی کانالها که در واقع بر اساس شکل ظاهری آنها انجام شده است کانالهای چهارگوش یا مستطیلی شکل به عنوان جایگزینی برای کانالهای مدور و دایرهای شکل که به سبب اجرای سخت و مشکلات ناشی از آنها در این کار به وجود میآیند.

استفاده از این مکانیزم خطا های انسانی در تنظیم میزان جریان هوا و دمای مناسب را بشدت کاهش داده و چالش نوسانات دمای هوا در فصول و شرایط مختلف به حداقل می رساند. دریچه هوا در تمامی انواع وظیفه کاهش سرعت و افزایش فشار استاتیکی جریان درون سیستم را دارا است. در این حالت هزینه تمام شده ساختمان افزایش یافته ولی شاهد پخش بوی بد دیگر ساکنین در محیط داخلی ساختمان خود نخواهید بود. در هنگام افزایش فشار، دمای گاز فشرده شده افزایش مییابد. ابعاد فریم دریچه هوا طرح قدیم آلونینیومی باید نیم سانت از دهانه انشعاب کوچکتر ساخته شود تا هنگام نصب به راحتی درون حفره فرو رود. لبههای کانالها باید طوری طرح داده شوند که کاملاً همسو با جریان باد باشند.

معمولا کانال ها به صورت گرد یا چهارگوش به کار بردهمی شوند. در ساخت این مدل دریچه کولر نیز از فریم و لایه های داخلی چهارگوش استفاده می شود.این لایه ها بطور ثابت و تودرتو با فواصل منظم با استفاده از پروفیل های z شکل با متصل کننده هایی از پشت به هم متصل و تشکیل یک ساختار واحد را می دهند.به لحاظ فریم هم اگر دریچه کولر از جنس فلز باشد می توان از عرض های ٣ و ۵ سانتی استفاده نمود..اگر هم جنس این مدل دریچه کولر از نوع چوب یا ام دی اف باشد بر اساس نیاز فریم دریچه کولر طراحی و توسط سی ان سی تراش داده می شود.دریچه کولر چهار طرفه هم در سقف های معمولی و هم در سقف های کاذب تایلی قابل کاربرد می باشد. امکان خرید تهویه خانگی دمنده 25 سانت 1400 دور مدل لوکس دریچه دار و دریافت قیمت هواکش خانگی دمنده 25 سانت مدل لوکس دریچه دار در سایت فروشگاه اینترنتی لایت هوم وجود دارد. تهویه خانگی لوکس دمنده مدل 25 سانت مدل لوکس دریچه دار قابلیت نصب روی دیوار و پنجره را دارد و در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری برای بخش های کوچک و متوسط قابل استفاده است و می تواند با دارا بودن دمپر و کلید قطع و وصل به عنوان یک سیستم تهویه با کارایی خوب و مناسب عمل کند همچنین درجه حفاظت موتور در این محصول با IP 2X مشخص می شود و نشان می دهد که مقاومت نسبتا بالایی در برابر رطوبت و گردوغبار دارد در نتیجه به راحتی می توان از این هواکش در سرویس های بهداشتی و حتی در محل هایی با رطوبت بالا استفاده کرد.در شکل زیر نمودار فشار استاتیک و قدرت هوادهی مدل های مختلف هواکش لوکس درچه دار 20 سانت آمده است که افراد می توانند متناسب با نیاز خود یکی از این هواکش ها را انتخاب کنند.

پس پیش از انجام کانال کشی کولر و دادن قیمت تمامشده، نصاب باید ساختمان مورد نظر را بازدید کند تا بتواند تخمینی حدودی از قیمت کانال کشی کولر به شما بگوید که تازه همان هم احتمالا پس از اتمام کار با توجه به متراژ دقیق تر و متریال صرف شده فرق خواهد کرد و واقعی تر خواهد دریچه بازدید شد. به طور مثال فلان اینلت در فشار 12 پاسکال، 1200 متر مکعب هوا شوت می کند؛ البته اگر 100% دریچه باز باشد اما ما می خواهیم صفحه ای که باعث جهت دادن به هوا می شود نیمه باز باشد تا هوا را به سمت سقف شوت کند. دریچه هوای کولری به طور معمول در دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما قابل استفاده در سقف یا سقف کاذب نیز می باشد که تغییری در کاربری و یا کیفیت فعالیت آنها ایجاد نخواهد کرد.

در ابتدا لازم به ذکر است که گفته شود، این فکر را از ذهن خود بیرون کنید که حتما باید دریچه کولر خارجی تهیه کنید. اگر با تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح و استاندارد همه موارد و احتمالات خطر تشریح شود میتوان امیدوار بود که مردم خود رعایت کنند و حداقل این است که مثلاً متوجه می شوند که دریچه کولر به تنهایی کافی نیست و حتما نیاز به تامین اکسیژن لازم و تهویه مناسب از طریق دیگر مهم است یا میفهمند که اگر دریچه کولر را میبندند حتما راه دیگر و مطمئنی برای تامین اکسیژن و انجام تهویه مناسب درنظر بگیرند. البته همه اینها هم برحسب اینکه کانال مذکور راسته طراحی شود یا زانویی و تبدیل داشته باشد و یا سهراهی و شلواره پیاده و اجرایی شود چیزی حدود 20 تا 30هزار تومان روی هزینه اعلام شده تولرانس ایجاد می کنند و سربار هزینه کانال کشی کولر به همراه می آورند. البته چنانچه متراژ کاری مورد نظر برای کانال کشی کمتر از 50 مترمربع باشد، قیمت به قول معروف خرده کاری محاسبه و 10 الی 30 درصد بالاتر درنظر گرفته می شود. البته دریچههای سقفی به صورت یکطرفه، دو طرفه، سه طرفه و همچنین چهارگوشه تولید میشوند که این دریچههای سقفی نیز بیشتر به صورت دمپردار و گاها بدون دمپر استفاده میشوند.

لازم به ذکر است برای تناسب بیشتر دریچه کولر با محیط اطراف از کد رنگ دلخواه می توان استفاده کرد . دریچه هوای مشبک بیشتر برای سیستم رفتِ هوا یا سیستمِ برگشتِ هوا استفاده میشود. برخی چیزها می توانند جریان هوا را مسدود کنند؛ مثل فیلتر کثیف یا گرفتگی مجرای هوای دستگاه. همچنین این نوع از دریچهها قابلیت مسدود کردن هوا بصورت کامل را نیز دارا است. انتخاب نوع دریچه هوا از میان انواع مختلف آن بر اساس کاربرد سیستم تهویه ای است که در ساختمان وجود دارد. هم چنین پوشش رنگ کوره ای دریچه هوای آزاد را در برابر عوامل تخریبی و فرسایشی از قبیل ضربه ، آب باران و برف و … چند عامل می توانند در خرابی سیستم دخیل باشند: این عوامل عبارتند از مبرد کم، نشت مبرد، تجمع کثیفی روی سیم پیچ ها، فیلترهای کثیف و سایر محدودیت های جریان هوا از کولر. مواردی که در این بخش ذکر شد بخشی از عوامل تأثیر گذار بر قیمت انواع و اقسام دریچه کولرهای آبی هستند. این بخش سیستم تهویه مانند بخشهای دیگر زیر نظر کارشناسان مجرب طراحی و تولید می شود. این دریچه کولر دارای دو بخش فریم و شبکه های داخلی می باشد . این دریچه هوا از شبکه های لانه زنبوری تشکیل شده است که زاویه ی پره های آن عموماً به صورت صفر درجه و “روبرو زن” میباشد .اما در صورت نیاز به تقسیم و تعدیل هوا در دو ، سه یا چهار جهت مبادرت میورزد .این دریچه هوا هم برای سیستم رفت و هم برای سیستم برگشت قابل استفاده میباشد و میتوان آن را به صورت دمپر دار و یا بدون دمپر ساخت .

جنس دریچه پلاستیکی خطی نیز از پلیمر صنعتی ABS تشکیل یافته است. با توجه به مرغوبیت و کیفیت جنس دریچه پلاستیکی خطی، از آن به وفور و سهولت در سیستم های هوارسان و برودتی استفاده میشود. ابعاد دریچه هوا باید با توجه به انتهای انشعاب کانال ها در نظر گرفته شود. در انتهای تمام مسیرهای کانالها باید دریچه هوا نصب شود. گاهی متراژ مستقیم و تعداد زانویی هایی که باید زده شود همهعواملی هستند که در قیمت کانال سازی کولر آبی وغیره تاثیرگزارند. عدم عملکرد صحیح سنسور دریچه گاز ، گاهی اوقات میتواند ناشی از سیستم مدیریت یعنی ECU باشد. کندانسور، مبرد (گاز فشار بالا) بخار شده را از کمپرسور دریافت میکند، آن را به مایع تبدیل میکند، گرمای آن را جذب میکند و به بیرون انتقال میدهد. مهمترین کاربرد این دریچه هوا جهت تامین هوای هولی آزاد برای وسایل گاز سوز از بیرون به داخل است. اگر دقت کرده باشید، یک سری از دریچههای قدیمیتر، این امکان را نداشتند که بتوانید مسیر ورود باد به داخل محیط را تغییر دهید. اگر فضا کوچک است، استفاده از کانال بزرگ، موجب سرد شدن بیش از حد اتاق میشود. این دریچه هوا در هر سایز و ابعادی قابل ساخت و تولید میباشد و با رنگ کوره ای الکتروستاتیک متناسب با محیط و طبق نظر کارفرما پوشش داده میشود .

دریچه هوا ی گرد سونایی در مکانهای مرطوب و شرجی همچون سونا ، استخر ، جکوزی و حتی در سقف های سرویس های بهداشتی جهت تخلیه هوا و بخارات موجود در محیط به کار گرفته میشود . دریچههای گرد پلاستیکی هم که در حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرند به منظور تنظیم هوای مطبوع در این فضاها به کار گرفته میشوند. از دریچه پلاستیکی مشبک در انواع گرد و چهارگوش، هم برای هوارسانی، هم برای مکش و هم برای معبر هوای آزاد میتوان استفاده کرد. دریچه خطی نیز مانند نوع مشبک به دو صورت دمپردار و بدون دمپر در اشکال مختلف از جمله دریچه چهارگوش مورد استفاده قرار میگیرد. با بهترین نوع دریچههای کولر و تاثیر ابعاد دریچه کولر آبی در تمیز کردن آن میپردازیم. دریچههای خطی به صورت یک طرفه با پرههای ثابت 90 درجه یا انحنای 30 درجه تولید میشوند. دریچه های ورودی هوا یا اینلت، پنجره های قابل تنظیمی هستند که میزان ورود هوا را با توجه به میزان مکش فن های تهویه تنظیم می کنند.

یکی از نکاتی که باید در کانال کشی کولر به آن توجه کرد، معماری ساختمان است. در صورتی که نتوانستید خودتان مشکل را حل کنید می توانید با توجه به برند دستگاه کولر گازی خود، با نمایندگی و مرکز خدمات مشتری تماس بگیرید تا سیستم را به حال اول خود دربیاورند. برای رنگ آمیزی ساختمان و رنگ کردن دریچه کولر و نقاشی کولر می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید . از همین رو در نوع جدید این نوع درچهها، سعی شده است با استفاده از پرههایی که داخل دریچه تعبیه میشود، تا حدود زیادی جلوی گرد و غبار گرفته شود. دریچه آلومینیومی متحرک بوده و پره های عمودی جلوی آن می توانند حرکت کرده و تغییر جهت دهند. بعد از اندازه گیری های لازم می توان اقدام به جانمایی پره های عمودی در جلوی آن نمود. لازم به ذکر است در صورت نیاز می توانید دمپر پشت دریچه ( دمپر کانالی ) را نیز از شرکت تهیه نمایید. چنانچه شما نیازمند سفارش و خرید انواع مختلفی از دریچه کولر آبی هستید از طریق ارتباط با فروشگاه اینترنتی عرضه کننده این محصولات خواهید توانست کالای مورد نظر خود را به آسانی تهیه کنید.

ابعاد فریم دریچهی کولر مشبک در عرضهای 3 تا 5 سانت میباشد. ماهیت جنس دریچه کولر مشبک از ورق آلومینیوم است . دریچه آلومینیومی در جلو پره های عمودی و در سطح پشتی پره های افقی دارد و از جنس پروفیل آلومینیوم می باشد. شبکههای داخلی این دریچه در حدود 12 میلیمتر طول و عرض دارد. دریچه گرد بطور کلی در تمام انواع خود ازیک فریم گرد در محیط خود و همچنین لایه های مدور در قسمت داخلی تشمکیل شده است. همچنین این نوعکانالها ضد باکتری و قارچ هستند و از بروز بیماریهای تنفسی جلوگیری می کنند. دریچه کولر آبی هم به صورت پره ثابت و هم به صورت پره متحرک تولید می شود و مصرف کننده می تواند هوا را در جهت های راست و چپ و بالا و پایین هدایت کنند. در این سیستم ، نوع فصل و دمای بیرون از سالن هم تاثیرگذار می باشند. میتوان این نوع دریچه را در دیوار و یا پیشانی سقف کاذب با کمک پیچ نصب نمود.