دخالت بیگانگان به مشکلات منطقه قفقاز می‌افزاید/ هدف گذاری تجارت سه میلیارد دلاری تهران – ایروان

آیت الله رئیسی گفت: در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد اما هدف گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور سه میلیارد دلار است که دستیابی به آن با اراده دو کشور کاملا امکان پذیر است.

آیت الله رئیسی ابراز امیدواری کرد، در سفر نخست وزیر ارمنستان و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور بتوان توافقات تهران و ایروان را اجرایی کرد تا گام مهمی در جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم، خاطرنشان کرد: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در مذاکرات دو جانبه با نخست وزیر ارمنستان دو طرف تاکید کردند که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان درمنطقه به جای حل مشکل، خود ایجاد مشکل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت آژانس خبری سیاست خارجی؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه پس از گفت و گوی دوجانبه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، در نشست مطبوعاتی مشترک با در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر ارمنستان و هیات سیاسی و اقتصادی همراه گفت: تردید ندارم سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقا دو کشور خواهد بود.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس جمهور صبح امروز – سه شنبه – در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.



منبع

وی افزود: سیاست همسایگی از سیاست های مورد تاکید دولت است و در این مدت چند نشست با پاشینیان داشتیم در این نشست ها به ویژه در این سفر محور مذاکره توسعه روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور است. 

رئیس جمهور افزود: روابط خوب بین دو کشور حتما به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین المللی خواهد انجامید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ظرفیت های منطقه قفقاز می تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.