خاجی: زمان تصمیم گیری توسط سازمان ملل برای رفع محاصره اقتصادی یمن فرا رسیده است

به گزارش حوزه سیاست خارجی  آژانس خبری سیاست خارجی، پتروزللا نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان صبح امروز با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران یمن و روند صلح در این کشور گفت وگو کردند.  

وی ضمن تاکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل و فصل بحران یمن، خاطر نشان کرد: اکنون زمان تصمیم گیری توسط سازمان ملل در راستای رفع محاصره اقتصادی مردم یمن و تقویت آتش بس فرا رسیده است.

خاجی همچنین ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بس و ابتکار صلحی که منجر به پایان دادن به رنج و آلام مردم یمن و برقرای صلح و امنیت پایدار شود، حمایت می کند.



منبع دو طرف در این دیدار آخرین وضعیت آتش بس در یمن را مورد ارزیابی قرار داده و بر لزوم اجراء مفاد توافقنامه آتش بس، به ویژه مسائل انسان دوستانه تاکید کردند.  

خاجی در این دیدار ضمن تشریح تلاش های میانجی گرانه و انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن و همچنین برقراری یک آتش بس و صلح عادلانه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این باور بود که بحران یمن راه حل نظامی نداشته و حل این بحران باید از طریق گفت وگوهای سیاسی یمنی – یمنی انجام گیرد.