حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی و محکوم است

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز در نامه‌ای حملات تجاوزکارانه کشورش را به شرق سوریه به اطلاع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس موقت مجلس سنا رسانده و گفته است که این حملات به دستور او انجام شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتر خود نوشت: آمریکا حملات اخیر ارتش متجاوز این کشور به گروههای مردمی و نیروهای ضدتروریستی سوریه را “پاسخی مستقیم به حملات و تهدیدات مداوم علیه نیروهای ایالات متحده” خوانده است!

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شده است که دستور این حمله را به منظور محافظت  و دفاع از امنیت نیروهای آمریکایی صادر کرده است.

بایدن ادعا کرد این تاسیسات مورد استفاده گروههای تحت حمایت ایران بوده و با پهپاد، راکت و خمپاره به نیروها و تاسیسات آمریکا در سوریه حمله کرده‌اند.

بایدن همچنین ادعا کرده است که آمریکا آماده اتخاذ اقدامات بیشتر در صورت لزوم برای مقابله با تهدیدات و حملات بیشتر است.



منبع

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نوشته است: حقیقت: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.

در این نامه آمده است: نیروهای ایالات متحده روز ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ به دستور من به انجام حملات نقطه‌زن به تاسیساتی در شرق سوریه اقدام کردند.