جریان مقاومت، آمریکا را در جهان تضعیف کرد

اکبری ادامه داد: در نگاه عمیق به پیروزی مقاومت، می‌توان دریافت که براساس وعده خداوند مستضعفین و صالحان بر زمین حاکم می‌شوند و امکان آن را هم به انسان داده است. قرآن مهمترین امکان و مبنای ما است از سوی دیگر امکانات و سرمایه‌های جغرافیایی و ژئوپلیتیک هم در اختیار مسلمانان قرار داده است.    

وی با اشاره به اینکه امروز مقاومت بازیگر بزرگ صحنه جهانی است، گفت: قطب‌های قدرت به انرژی و ژئوپلیتیک جهان اسلام نیاز دارد و مسلمانان می‌توانند با وحدت مسیری برای هدایت انسان‌ها فراهم کنند. 

وی با اشاره به اینکه آمریکا در سال ۲۰۰۵ اذعان کرد که حتی قدرت نرم هم نمی‌تواند آن‌ها را به اهداف خود برساند، گفت: چون مبنای نگاه آن‌ها استکباری بود شکست خوردند و به قدرت هوشمندانه روی آوردند اما در آن هم شکست خوردند. سال ۲۰۱۵ قدرت رخنه و نفوذ را مطرح کردند که بازهم به نتیجه نخواهند رسید. مقاومت مبنا دارد و معتقد است وظیفه خود را انجام می‌دهد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: برای مثال یمن می‌تواند بسیاری از نیازهای غذایی و نفتی و … را تامین کند. یا امروز فلسطینی‌ها به تنهایی در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است و مقاومت می‌کند. 

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: مقاومت به مسلمانان انحصار ندارد و مبنای آن قرآن است که مردم ونزوئلا را هم در برابر آمریکا پیروز می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به سرعت تحولات در جهان و منطقه گفت: گرچه جنگ روسیه علیه اوکراین است اما در واقع علیه غرب و آمریکاست. اروپا در آزمون سختی است که یا نیازهای خود را از روسیه تامین کند یا سمت آمریکا باشد. صف‌آرایی بین قدرت‌های بزرگ منطقه وجود دارد و چین هم احساس می‌کند با توجه به ضعفی که آمریکا دارد می‌تواند به قدرت اول تبدیل شود. 

وی تصریح کرد: هر کجا مقاومت وارد صحنه شد، در معادلات مبارزه و قدرت پیروزی همراهش بود چون به خدا وابسته بود و مبنا داشت.  یمن و لبنان و سوریه و عراق و افغانستان هرکدام به عنوان اشکال مختلف مقاومت حجت را بر انسان‌های آزاده تمام می‌کند.

اکبری افزود: همه قدرتمندان به این تصور بودند که می‌توانند در یمن پیروز شوند اما هشت سال این اتفاق نیفتاد و باید از تحلیلگران صهیونیستی پرسید که چرا در برابر فلسطین و سوریه و حزب‌الله لبنان و یمن شکست خوردید؟ 

اکبری افزود: با کسی جنگ نداریم و حتی با دشمن هم از مسیر هدایت برخورد می‌کنیم. 

وی ادامه داد: آنچه آمریکا را در دنیا امروز ضعیف کرد جریان مقاومت بود، در داخل آمریکا هم این موضوع را می‌دانند و مقامات آمریکا اذعان دارند که با کشورهایی روبرو هستیم که تفکر مقاومت دارند. احساس قدرت روسیه و چین در برابر آمریکا و اروپا به دلیل تضعیف آمریکا در اثر مقاومت است.   

اکبری گفت: مقاومت حادثه مقطعی نیست و مبنا دارد که موجب بقا و اقتدار و پیروزی آن شده است. تفاوت جدی بین مقاومت و قدرت‌های بزرگ در یک همین مبنا است. اساس و مبنای آنها لیبرال دموکراسی و استکبار است اما مقاومت اساس خود را قرآن می‌داند. این موضوع ریشه در فطرت انسان هم دارد که از مقاومت دفاع می‌کند. 

اکبری با اشاره به سفر بایدن به خاورمیانه گفت: هیچ‌کس به اندازه بایدن به رژیم صهیونیستی امکانات نداده است و می‌خواهد این محتضر را از مرگ نجات دهد. رفتار آمریکا برای ما تعجب برانگیز نیست بلکه رفتار برخی کشورها در ارتباط با آمریکا و رژیم صهیونیستی موجب تعجب است.



منبع