تلویزیون شهری و کاربردهای آن در تبلیغات محیطی

تلویزیون شهری نوع ویژه ای از نمایشگرهای تابلو ال ای دی می باشد که به دو صورت متفاوت ، یعنی تلویزیون شهری آفلاین و تلویزیون شهری آنلاین قابلیت پیاده سازی دارد و می تواند انواع محتوای تبلیغاتی اعم از فیلم و عکس را با کیفیت بالا به نمایش درآورد . روش های تبلیغات متفاوتی برای معرفی برند موجود است یکی از این روشها ساخت تابلو تبلیغاتی است . شامل یک ستون فلزی ، یک صفحه نمایش ال ای دی و مواد و مصالح برای پی ریزی و نگهداری نمایشگر تلویزیون شهری می باشد . تلویزیون های شهری تابلوهای غول پیکری هستند که همانند تابلو ال ای دی از کنار هم قرار گرفتن ماژول ال ای دی از نوع فول کالر تشکیل شده است . سازه تلویزیون شهری باید به گونه ای باشد که به جز اپراتور اصلی هیچ فرد دیگری نتواند برای آن برنامه نویسی انجام دهد و قفل گذاری شود تا مورد سوء استفاده برای تبلیغات دیگر قرار نگیرد و همچینین نحوه دسترسی جهت تعمیر تلویزیون شهری در صورت لزوم فراهم باشد و اپراتور و تکنسین کارها بتوانند در مواقع لزوم قطعات و برنامه های نرم افزاری یا سخت افزاری را تعویض ، تعمیر و یا بروزرسانی نمایند .

نوعی نمایشگر دیجیتالی است که تصاویر نمایشی آن بر اساس پیکسل هایی که در کنار هم با فاصله های مشخص جای داده شده اند به نمایش در تلویزیون شهری می آیند . در این روش به جای یک رنگ قرمز ، سبز و آبی هر پیکسل از دو رنگ تشکیل شده است . همان طور مطرح شد دات پیچ فاصله مرکز تا مرکز پیکسل ها می باشد تراکم دات پیچ در میزان کیفیت نمایشی تصویر بسیار حائز اهمیت است ازدیاد دات پیچ باعث کمبود کیفیت می شود هر چه میزان دات پیچ کمتر و تراکم پیکسل بیشتر شود تصویر نمایشی با کیفت تر خواهد بود . فروش تلویزیون شهری توسط بسیاری از آژانس های تبلیغاتی انجام می پذیرد و نصب تلویزیون شهری مستلزم دریافت مجوزهایی است که از سوی این آژانس ها تامین می شود . ماژول های آن فول کالر می باشد و انواع رنگ ها را ساپورت می نماید . شامل نصب تابلوهای تبلیغاتی مرتبط با کسب و کارها در معابر ، بزرگراه ها و میادین شهری می باشد .

انتخاب نوع و پی ریزی فونداسیون برای نگهداری تلویزیون شهری با توجه به ابعاد تلویزیون شهری ، تعداد پایه ها ، ستون و جنس آن و همچنین استحکام اسکلت نگهدارنده در نظر گرفته می شود . تصاویر در تلویزیون شهری یا تابلو ال ای دی از طریق ماژول ها به نمایش در می آیند در واقع ماژول ها برنامه های طراحی شده تبلیغاتی را دریافت و سپس به عنوان خروجی نمایش می دهند . نوع LED های بکار رفته در تابلو روان و یا تلویزیون شهری بسیار حائز اهمیت است هر چه LED ها باکیفت تر و مرغوبتر باشند نوردهی بهتری خواهند داشت . صفحه نمایشگر تلویزیون شهری مجموعه ای از پانل ها هستند که در کنار یکدیگر گنجانده می شوند که در کل کابینت تلویزیون شهری نامیده می شود . برای ساخت این نوع نمایشگرهای تبلیغاتی نیز همچون تابلو روان از ماژول استفاده می شود و ماژول های بکار رفته در آن کاملاً ضد آب هستند و در برابر اشعه ماورا بنفش کاملاً مقاوم می باشند .

یکی دیگر از کارکردهای تابلو ال ای دی بزرگ یا تلویزیون شهری اطلاع رسانی و پخش اخبار و رویدادها شامل زمان برگزاری کنسرت ها ، همایش ها ، سمینارها و دیگر موارد می باشد . این تلویزیون تبلیغاتی بزرگ با کنار هم قرار دادن کابینت های جداگانه با اندازه هایی با ابعاد یک متری و سپس با تعبیه ماژول led که به صورت بلوک های مربع و یا مستطیل شکل هستند ساخته می شود و به فاصله بین پیکسل های ماژول دات پیچ می گویند که این دات پیچ ها بر اساس میلی متر اندازه گیری شده و فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور را به نمایش می گذارد . در این روش تلویزیون شهری در مکان های پرازدحام عمومی یا مکان هایی که مطمئن هستید مشتریانتان در آن مکان ها حضور فعال دارند نصب و پیاده سازی می شود . کیفیت بالایی در نمایش تصاویر دارد . قیمت تلویزیون شهری براساس ابعاد تلویزیون شهری ، پی ریزی فونداسیون تلویزیون شهری ، جنس ستون نگهدارنده تلویزیون شهری ، تعداد پایه های نگهدارنده تلویزیون شهری ، اسکلت تلویزیون شهری ، تراکم و رزولوشن تصاویر نمایشی ، نحوه برنامه نویسی ، نوع نمایشگر تلویزیون شهری یا ال ای دی ، تراکم رنگ و کیفیت تصاویر سنجیده می شود .