تحریم‌ها علیه ایران مانع توسعه همکاری‌های علمی و گردشگری است

جهانگیر یداللهی رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران هم در دیدار با سفیر اسپانیا در ایران با تشریح اهداف ایجاد رشته و تأسیس دانشکده کارآفرینی گفت: برای توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی لازم است اقتصاد ایران به سمت بخش خصوصی برود. باور داریم که نهاد دانشگاه در شرایط گذار اقتصاد کشور دارای ماموریت‌هایی مانند توسعه قابلیت‌های کارآفرینی در دانشجویان همه رشته‌ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه، کمک به کارآفرین شدن دانشگاه‌ها و توسعه کارآفرینی اجتماعی در کشور است.

وی با تأکید بر اهمیت گردشگری با رویکرد کارآفرینی، تحریم‌ها را مانع جدی در توسعه همکاری‌های علمی، دانشگاهی و گردشگری در بخش خصوصی میان ایران و اسپانیا دانست و گردشگری را یک حوزه جدی برای توسعه کسب‌وکار عنوان کرد.

لوسادا فرناندز با توجه به سابقه علمی حضورش در دانشگاه والنسیا، خواستار تمدید قرارداد خواهرخواندگی دانشکده کارآفرینی با این دانشگاه و عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه بارسلونا در اسپانیا شد و پیشنهاد برگزاری یک دوره بین‌الملی آموزش زبان اسپانیایی با دانشکده کارآفرینی را ارائه کرد.

وی در ادامه این دیدار فهرستی از پنج دانشگاه برتر اسپانیا که مجری برنامه‌های کارآفرینی هستند به سفیر اسپانیا در ایران ارائه کرد و مقرر شد زمینه برقراری ارتباط علمی با آنها فراهم شود.

یداللهی همچنین برای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری سیمنارها و وبینارهای مشترک و برگزاری رویدادهای کارآفرینی با دانشگاه‌های اسپانیا اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: بنابراین در برنامه‌های آموزشی دانشکده کارآفرینی، اولویت بالایی برای دو بخش اقتصادی گردشگری و فناوری اطلاعات قائل شده‌ایم، چراکه جاذبه‌های گردشگری در سراسر ایران وجود دارد و توسعه کسب‌وکار در این بخش دارای اثربخشی زیادی در تغییر رفاه مردم است و همچنین برای همگامی با پیشرفت‌های جهانی به رشته کارآفرینی در فناوری اطلاعات نیاز داریم و این رشته در توسعه همه صنایع اثرگذار است.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری سیاست خارجی، ‌ آنخل لوسادا فرناندز سفیر اسپانیا در ایران ضمن بازدید از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با اعضای هیأت رییسه این دانشکده دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر اسپانیا در ایران در این دیدار بر نقش کارآفرینی در بخش خصوصی و اهمیت آن در اقتصاد و تولید ثروت و در پی آن ثبات داخلی در کشور تاکید کرد.

رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران همچنین توسعه ارتباطات علمی بین کشورها را مقدمه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی دانست و از سفیر اسپانیا در ایران دعوت کرد تا در کنفرانس آتی توسعه کارآفرینی اجتماعی از طریق گردشگری به سخنرانی بپردازد و تجربه اسپانیا در توسعه گردشگری را ارائه کند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سفیر اسپانیا در ایران در ادامه این دیدار دعوت رییس دانشکده کارآفرینی را برای حضور در نخستین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری به عنوان سخنران کلیدی پذیرفت.



منبع

رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اسپانیا یک کشور موفق در زمینه توسعه کسب‌وکار گردشگری است، علاقمند هستیم از تجربیات کارآفرینی در گردشگری در این کشور استفاده کنیم.

گسترش همکاری دانشگاه تهران با ۵ دانشگاه برتر اسپانیا در زمینه اجرای برنامه‌های کارآفرینی