تاکید نمایندگان بر اخذ تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: نمایندگان در این نشست بر اخذ تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام تاکید کردند.

عمویی ادامه داد: در این جلسه معاون سیاسی وزارت خارجه، به تفصیل ابعاد بحران اوکراین و پیامدهای آن در تحولات بین المللی و منطقه ای را شرح داد. همچنین موضوع سفر جو بایدن به منطقه و سناریوهای احتمالی درخصوص این سفر و ناکامی رئیس جمهور آمریکا در دستیابی به اهداف مورد نظر تشریح شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آژانس خبری سیاست خارجی، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: در بخش نخست جلسه امروز ۶ حقوقدان معرفی شده از سوی ریاست قوه قضائیه جهت تصدی سه کرسی حقوقدان شورای نگهبان در کمیسیون حاضر شدند که ضمن معرفی سوابق تحصیلی و کاری آنها به ارائه برنامه‌های خود برای عضویت در شورای نگهبان پرداختند.

وی گفت: همچنین اقدامات صورت گرفته در دستگاه سیاست خارجی کشور در سال گذشته برای پیگیری عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس پلاس هم در این نشست تشریح شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حل و فصل موضوعات پادمانی که در این نشست به آن تاکید شد، خاطرنشان کرد: مذاکره کننده ارشد کشور و نمایندگان حاضر در جلسه بر پیگیری هدف انتفاع اقتصادی مردم ایران از توافق احتمالی تاکید کردند. همچنین نمایندگان در این جلسه بر اهمیت راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل و رفع تحریم ها در صورت کسب توافق هم تاکید داشتند.



منبع

نماینده مردم‌تهران در مجلس با اشاره به تاکید باقری برای پایدارسازی روابط ایران با کشورهای مختلف اظهار داشت: تثبیت جایگاه ایران در کریدورهای بین المللی  و تقویت سواپ انرژی در منطقه جزو موضوعات هدف گذاری شده وزارت خارجه است که معاون سیاسی این وزارتخانه به آنها اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در قسمت دوم نشست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و بین المللی و اقدامات دستگاه سیاست خارجی ارائه کرد.

عمویی ادامه داد: در بخش دیگری از جلسه روند مذاکرات هسته ای توسط باقری شرح داده شد و اینکه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اعضای ۴+۱ از طریق بورل و مورا هماهنگ کننده‌های سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داشته و موضوعات در حال گفت و گو است.