تاکید ایران و ارمنستان بر فعال‌کردن کمیته مشترک علم و فناوری دو کشور

دکتر ماردیروسیان معاون وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش آن کشور به عنوان مسئول کمیته مشترک علمی و فناوری تعیین شده و از طرف جمهوری اسلامی ایران، دکتر وحید حدادی اصل قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل مسئولیت کمیته مشترک را بر عهده دارند.

همچنین بر همین اساس نخستین نشست کمیته مشترک علمی، پژوهشی و فناوری ایران و ارمنستان، با حضور واهرام مکردیچیان معاون وزیر آموزش و علوم جمهوری ارمنستان و دکتر حسین سالارآملی قائم مقام پیشین وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، بهمن ۱۳۹۶ برگزار شد.



منبع

طرفین در این نشست بر عزم مشترک دو کشور بر افزایش همکاری‌های علمی و فناوری تاکید کردند.

امکان گشایش کرسی زبان فارسی و ارمنی در دانشگاه‌های دو کشور، بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی از ظرفیت ارمنستان برای صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان و نیز امکانات دانشگاه‌های ایران برای جذب دانشجوی ارمنی از دیگر مسائل مطرح‌شده در این جلسه بود.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، تشکیل کمیته مشترک همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور و ماموریت آن در نشستی در تیر ماه ۱۳۹۶ از سوی محمد فرهادی وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری و لئون مگردیچیان وزیر وقت علوم و آموزش ارمنستان در شهر ایروان مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری سیاست خارجی از وزارت علوم، در این دیدار طرفین در خصوص مسائل مشترک بین دو کشور از جمله فعال کردن کمیته مشترک علمی و فناوری دو کشور، سفر هیئتی از وزارت علوم به ارمنستان و متقابلا سفر وزیر علوم و فناوری ارمنستان به ایران بحث و تبادل نظر کردند.