تاکید امیرعبداللهیان بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای روابط با عراق

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق که سرگرم دیدار از کشورمان است یکشنبه شب با حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه خصوصا آخرین تحولات در عراق و همچنین موضوعات مهم منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه با اعلام مجدد حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم عراق و با ابراز رضایت از سطح مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، تلاش دو کشور برای ارتقای روابط، متناسب با ظرفیت‌های گسترده موجود خصوصا در بخش همکاری‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

طرفین همچنین در این دیدار آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم و روند گفتگوهای عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند.



منبع

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار با تشریح اوضاع داخلی عراق دیدگاههای خود در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را بیان کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار مراتب خرسندی جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های رهبران عراقی به ویژه شخصیت‌هایی همانند عادل عبدالمهدی در حفظ وحدت ملی عراق و به نتیجه رسیدن تلاش‌ها در پارلمان این کشور که منجر به انتخاب رییس جمهور جدید و همچنین مکلف شدن نخست وزیر برای معرفی دولت جدید شد را اعلام کرد.