بهترین کلاهک دودکش ساختمان مسکونی، اداری و صنعتی پلازا

از جمله تجهیزات بسیار ضروری در سیستم دودکش ساختمان ها ، کلاهک دودکش می باشد. انتهای رایزر لوله های دودکش در پشت بام به دلیل نفوذ باد، آب باران و برف، گرد و خاک و حتی لانه ساختن پرندگان تحت تاثیر منفی قرار دارد. در نتیجه وجود پوشش و محافظ استاندارد در محل خروج دود از لوله های دودکش در بام، بطوریکه عملیات تخلیه دود و آلاینده به شکل مناسب انجام بگیرد از الزامات سیستم های تکمیلی تاسیسات ساختمان می باشد.

  • تولید لوله بخاری و کلاهک سیمانی با استفاده از لوله آزبست سیمانی با بالاترین کیفیت .
  • زیرا هرگونه کاهش قطر در کلاهک دودکش باعث خفگی مسیر و اختلال در جریان مکش دود می شود .
  • کلاهک دودکش H چهارگوش را هم در بام (بام مسطح یا بام شیب‌دار) و هم بر روی دیواری که کانال یا داکتِ دودکش از آن بیرون آمده می‌توان نصب نمود.
  • از زمان‌های گذشته طرح‌های فانتزی و مدل‌های خاص در این وسیله نشان از خلاقیت معمار نیز بوده است.

در نتیجه می توان اینطور گفت که وجود کلاهک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. چرا که شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف برای تعویض و یا حتی تعمیر لوله های دودکش راحت می کند. در صورتی که گازهای سمی حاصل از موتورخانه برای محیط زیست خطرناک باشد؛ باید از فیلتر مناسب استفاده کنید. نهادهای نظارتی مسئول اطلاع به مالکین ساختمان و بازرسی از اجرای صحیح فرآیند رفع آلایندگی هوا هستند.

فضاهای خانه

تمام مدل‌های کلاهک استفاده شده برای دودکش باید استانداردهای لازم جهت حفظ امنیت دودکش یا سیستم هوای خروجی را تامین نمایند. همچنین جهت ایجاد هارمونی و هماهنگی با فضای دودکش ساختمان باید تنوع شکل گرد و چهارگوش را نیز داشته باشند. در ضمن هر کدام از این اشکال نیز در جنس‌های مختلف فلزی و سیمانی نیز قابل تهیه خواهند بود. شومینه از قدیمی‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی در جهان بوده و امروزه به‌عنوان نمادی از زیبایی، قدمت تاریخی و وسیله حرارتی از آن در ویلاها و ساختمان‌ها مدرن استفاده خواهد شد. قطر دودکش شومینه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و باید دهانه مختص با خروجی دودکش مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی جهت افزایش نمای بصری ساختمان مناسب‌ترین مدل کلاهک دودکش شومینه از لیست زیر را انتخاب نمایید.

اما در صورت نیاز به مکش بیشتر و تخلیه ی سریع دود و آلاینده از محوطه ی داخلی حجم آن،به تناسب فشار هوای خروجی می توان تعداد پره های آن را را به هر تعداد که لازم باشد افزایش داد. این نوع کلاهک های دودکش به خاطر وجود پره هایی که به فیلتر کردن هوا کمک می کنند؛ از جمله پرکاربردترین کلاهک های دودکش می باشند. کلاهک های دودکش پره ای گردو چهارگوش علاوه بر سطح مقطع، در نحوه آرایش پره ها نیز با هم تفاوت دارند. در کلاهک های پره ای گرد، پره ها به صورت موازی و در کلاهک های پره ای چهارگوش، کلاهک ها به صورت حرفِ زِد انگلیسی قرار گرفته اند.

کانال فلکسیبل کومبی

از آنجایی که این کلاهک به صورت یک تکه ساخته می‌شود، بنابراین به راحتی خراب نشده و با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد. فلاشینگ دودکش نوعی چشمک زن سقفی است که درزگیر ضد آب ایجاد می کند تا دودکش و سقف شما را از آسیب و نفوذ آب محافظت کند. این نوع از دودکش به صورت روکار و توکار قابلیت استفاده را داشته و با توجه به مقاومت در برابر خورندگی رطوبت در مناطق شمالی کشور استفاده بالایی دارد. تمام وسایل گرمایشی برای ادامه روند مثبت گرمازای خود نیازمند اکسیژن تازه و خروج دی اکسید کربن از محفظه حرارتی خواهند بود.

بهترین کلاهک دودکش ساختمان مسکونی، اداری و صنعتی پلازا

اما در این مقاله سعی داریم تا مقداری بیشتر در خصوص انواع دودکش و نیز کاربردها و ویژگیهای های مثبت و منفی هر یک کطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. ارتفاع استاندارد برای ساخت کلاهک در هر ابعاد ، به میزان ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می باشد، که بنا به سفارش مشتریان قابل افزایش یا کاهش سایز می باشند . لازم به ذکر است ضخامت ورق مصرفی در ساخت کلاهک ، از نیم میلیمتر تا ۲ میلیمتر متغیر می باشد . بام کلاهک بصورت یک شیب ، دوشیب مسطح و دوشیب قوس دار قابل طراحی و ساخت می باشد. کلاهک گرد را نیز می توان از ورق گالوانیزه ،،سیاه، روغنی ،ورق رنگی و همچنین از ورق استیل توللید نمود. این کلاهک چهارگوش نیز هم می تواند از ورق گالوانیزه و هم ورق سیاه و روغنی و حتی ورق رنگی یا استیل تولید گردد.

عمدتا برای فضاهای باز یا مکان‌های که رطوبت زیاد دارند از این لوله رابط دودکش استفاده می‌شود. در ادامه و جهت آشنایی شما با انواع دودکش، توضیحات مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم کرد. استاندارد از گذشته مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی می باشد. دلیل نام گذاری این نوع کلاهک ،به نام کلاهک چینی ،میزان شباهت آن به کلاه های قدیمی چینی ها است.

با این حال، اگر می خواهید دودکش خود را برای همیشه ببندید، بهترین روش بریدن یک شمع عایق فوم و قرار دادن آن در پایین دودکش و درزبندی در اطراف آن است. ساده و ساده، دودکش یا شومینه را نبندید زیرا با یک دودکش پر از مشکلات تراکم مواجه خواهید شد! حتی زمانی که شومینه شما بسته شده باشد، همچنان با مشکلات آب “پنهان” مواجه خواهید شد. از طرفی دودکش استیل تک جداره و دوجداره برای سیستم‌های پکیج حیاتی بوده و در انتقال گازها و تنظیم اکسیژن جهت احتراق کلاهک کلبه ای بسیار موثر است. بهترین نوع این دودکش از نوع تمام استیل با درزبندی جوش خورده است.

از جمله موارد کاربرد کلاهک کلبه ای بعنوان کلاهک لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های ونت بعنوان نمای کلاهک هواکش در بام می باشد. عموما ضخامت ورق بکار رفته در ساختار کلاهک کلبه از ورق یک میلیمتر می باشد. بدیهی است هرچه ابعاد کلاهک افزایش یابد ضخامت ورق نیز افزایش می یابد. در صورت استفاده از ورق یک میل و پایینتر، جوش نقاط اتصال از نوع نقطه جوش می باشد.