بهادری جهرمی: دولت در مسیر پیشرفت صنعت هسته‌ای مصمم است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت آژانس خبری سیاست خارجی، «علی بهادری جهرمی» روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مرکز اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور در محل سازمان انرژی اتمی، گفت: در نشست امروز برخی اقدامات و دستاوردهای بسیار خوب، امیدوار کننده، افتخارآمیز و غرورآفرین در حوزه انرژی اتمی از سوی رئیس و سخنگوی این سازمان تشریح شد.

وی افزود: جهت‌دهی و اولویت فعالیت‌ها به سمت صنعتی‌سازی و بهره‌برداری‌های اقتصادی، درمانی و بهداشتی از این صنعت در حوزه‌های مختلف کشاورزی، بهداشتی و صنعتی بود که بسیاری از این‌ها به سمت صنعتی‌سازی پیش رفته است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: این مسیر با سرعت هرچه‌بیشتری پیش خواهد رفت.



منبع

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: ۲۰۰ مرکز درمانی در کشور از ۵۰ رادیوداروی مختلف محصولات سازمان انرژی اتمی برای درمان در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

بهادری جهرمی یکی دیگر از اولویت‌های کشور را افزایش جدی در حوزه ظرفیت برق تولیدی عنوان و اعلام کرد که رئیس‌جمهور در بازدیدی در سفر استانی بوشهر دستور داد تا ظرفیت تولید برق هسته‌ای‌ به ۱۰ هزار مگاوات برسد که فازهای ۲ و ۳ بوشهر برای این کار شروع شده است.

سخنگوی دولت، صنعت هسته‌ای کشور را صنعتی پیشرو دانست و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید سرریز این دانش بتواند در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی است.

وی با بیان اینکه راکتورها درحال بومی‌سازی است و در مسیر بومی‌سازی حرکت‌ می‌کند، خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر  است که بتوانیم عضو باشگاه تولیدکنندگان راکتورهای تحقیقاتی در سطح جهان باشیم و این مسیر هدف‌گذاری شده برای کشور نوید آینده بسیار روشنی برای صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و حوزه کشاورزی و دارویی و درمانی خواهد بود که می‌توانند از این صنعت بهره‌برداری کنند.