برای توسعه پایدار بنگلادش از ابتکارات ایورا استفاده کردیم

سفیر بنگلادش در تهران با تاکید بر اینکه از صلح و گفت‌گو استقبال می‌کنیم تا در مسیر توسعه گام برداریم، گفت: در پی ایجاد پلتفرم در قالب ایورا هستیم تا اهداف خود را محقق کنیم. معتقدم باهم می‌توانیم در صحنه جهانی تاثیر گذاشته و تغییر ایجاد کنیم.

سفیر بنگلادش در تهران افزود: بنگلادش مایل به گسترش همکاری‌های اقتصادی و ایفای نقش بیشتر در مقیاس بزرگ است. آماده نشان دادن تعهد خود در چارچوب آیورا هستیم.

اعظم سرکار افزود: باید در پی پویایی باشیم و قفل رشد اقتصادی میان اعضا را شکسته و موانع را کنار زنیم.



منبع

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، گوسال اعظم سرکار ضمن ابراز تشکر از برگزاری نشست، گفت: ما برای توسعه پایدار بنگلادش از ابتکارات ایورا استفاده کردیم که می‌تواند برای دیگر کشورها هم مفید باشد. بنگلادش یکی از ۵ اقتصادی در حال توسعه است و رشد ناخالص داخلی بالایی دارد و در حال کاهش نرخ فقر است.

وی ادامه داد: بنگلادش به دنبال صلح است و از همه اعضا برای حضور در اجلاس آینده داکار دعوت می‌کنم. آیورا جمعیت بسیار بالا و نرخ رشد اقتصادی، خطوط کشتیرانی و تجاری را داراست و بنگلادش هم در این مسیر فرصت‌های بی‌شماری را پیشنهاد می‌کند.

اعظم سرکار با اشاره به اینکه در دوره ریاست بنگلادش همکاری خوبی با دیگر اعضا داشتیم، بیان کرد: بنگلادش در راه توسعه پایدار به عنوان سیاست خود، تلاش می‌کند تا به عنوان کشور فرصت‌ها معرفی شود.