بایدن به دنبال استفاده از لابی صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات آینده است/سفر بایدن به منطقه برای کنترل نفوذ ایران

صدرالحسینی تاکید کرد: نکته بعدی این است که رژیم صهیونیستی با عقب نشینی‌هایی که در حوزه‌های امنیتی و سیاسی داشته است و در طول یک سال گذشته دست به تبلیغات گسترده‌ای زده و اعلام کرده که با کشورهای عربی منطقه به دنبال عادی سازی روابط است و  ادعا می‌کند که به یک کشور باثبات تبدیل شده است اما واقعیت امر این است که هم سران منطقه، هم سران رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دانند که شرایط این رژیم بسیار شکننده است و از طریق مقاومت به شدت تحت فشار و فروپاشی هستند، لذا اقتصاد رژیم صهیونیستی دچار مشکلات عدیده‌ای شده و حتی عدم توجه و عدم کنترل بیماری کووید ۱۹ موجب مهاجرت معکوس و فرار نیروهای نظامی این رژیم جعلی شده است و قطعا ایجاد ارتباط این رژیم با کشورهای منطقه می‌تواند او را با ثبات نشان دهد لذا این موضوع یکی از اهداف سفر بایدن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که سفر بایدن بیشتر از اینکه دستاوردی برای کشورهای منطقه داشته باشد به منظور تحکیم حضور آمریکا در منطقه خواهد بود و به دنبال تبلیغات در این خصوص هستند.



منبع وی با بیان اینکه علی‌رغم اختلافاتی که بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در حوزه مسئله فلسطین وجود دارد، گفت: این موضوع که رژیم صهیونیستی باید شرایط ثابتی داشته باشد، مورد متفق‌القول همه روسای جمهور آمریکا است و در این رابطه هیچ اختلافی با هم ندارند.

بایدن به دنبال استفاده از لابی صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات آینده است

این کارشناس مسائل منطقه‌ای یادآور شد: رژیم صهیونیستی بسیار علاقه مند به سفر بایدن به منطقه است و خواستار این است که در طول این سفر برخی از مقاماتش با بایدن همراهی کنند که این اگر اتفاق بیفتد، اولین سفر مقامات رژیم صهیونیستی به صورت رسمی به عربستان است البته سعودی‌ها علاقه‌مندی نسبت به این موضوع نشان ندادند اما این همراهی رژیم صهیونیستی با هدف ایران هراسی در منطقه صورت خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه به وضعیت انرژی در آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا و اروپا با وضعیت خوبی در حوزه انرژی روبرو نیستند و بعد از بحران اوکراین و در طول ۵۰ سال گذشته، هزینه بنزین در آمریکا به این شدت بالا نبوده است، بنابراین بایدن با سفر به منطقه به دنبال این است تا باجه‌های بنزین شهروندان خود را به وسیله چاه‌های نفت منطقه پر کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: قطعا بایدن به دلیل موضوعات شکننده‌ای که امروز در داخل رژیم صهیونیستی به وجود آمده است، سفرش را از سرزمین‌های اشغالی آغاز می‌کند، چراکه وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز مورد دغدغه کاخ سفید است و در مدتی کوتاه شاهد تغییر و جابه‌جایی‌ها در این رژیم جعلی و حتی استعفا و انتخابات مجدد بوده‌ایم.

آمریکا به دنبال ایجاد ارتش بزرگ عربی با فرماندهی خود است/ بایدن به دنبال تحکیم حضور آمریکا در منطقه است

وی ادامه داد: هدف بعدی از این سفر نیز تسریع به تعهد آمریکا برای امنیت منطقه، به ویژه امنیت و رفاه رژیم صهیونیستی است و طرح امنیت منطقه با تاکید بر امنیت رژیم صهیونیستی،افزایش تولید نفت از چاه‌های منطقه، جلوگیری از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین هراسی در منطقه و کمک به تشکیل ارتش عربی یا ارتش خاورمیانه است، البته سفر مقامات آمریکایی به منطقه موضوع تازه‌ای نیست اما سفر بایدن به منطقه اولین بار است.

آغاز سفر بایدن از سرزمین‌های اشغالی به دلیل شکاف در رژیم صهیونیستی

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی در مورد سفر بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه گفت: بایدن، رییس‌جمهور آمریکا از تاریخ بیست و سوم تا بیست و پنجم تیرماه به منطقه سفر خواهد کرد، که همانطور که خودش و چندتن از مقامات کاخ سفید در روزنامه واشنگتن پست نیز اعلام کردند، هدف اصلی از این سفر تسریع در عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی است.

طرح مشکلات بحران سوخت در سفر منطقه‌ای بایدن

وی در ادامه به مسئله نفوذ و قدرت ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: نکته بعدی این است که بایدن در سفر منطقه‌ای خود قطعا در مورد نفوذ و قدرت منطقه‌ای ایران با کشورهایی که به آن‌ها سفر خواهد کرد، گفت‌وگو خواهد کرد.

این کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: بنابراین باید توجه داشته باشیم که با توجه به وضعیت داخلی آمریکا و اختلافاتی که در کنگره، دولت و دو حزب وجود دارد دارد،دولت بایدن با سفر منطقه‌ای خود به دنبال این است تا از هزینه کشورهای عربی منطقه به نفع آمریکا استفاده کند.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که قرار است یک ارتش بزرگ عربی در خاورمیانه تشکیل شود و یک پدافند گسترده یک‌پارچه در منطقه به وجود بیاید و در حقیقت اتاق‌های کنترل و فرماندهی پدافند منطقه را به یکدیگر متصل کند اما آمریکایی‌ها علاقه‌مند نیستند که این مرکز کنترل در یکی از کشورهای عربی باشد و ترجیح میدهند در سرزمین‌های اشغالی باشد، ضمن اینکه این هزینه را کشورهای عربی خواهند داد اما همانگونه که تاکنون هزینه‌های نظامی سنگینی را به این کشورها تحمیل کردند تا جایی که ترامپ به آن‌ها گاو شیرده می‌گقت. در حال حاضر نیز بایدن میخواهد این موضوع را مطرح کند که مسئله پدافند یکپارچه  و کنترل آن در اختیار آمریکا یا حداقل در اختیار رژیم صهیونیستی خواهد بود و کشورهای عربی نباید در این رابطه هیچ گونه دخالتی کنند.

وی تصریح کرد: نکته بعدی این است که بایدن می‌خواهد در انتخابات آینده‌ تاثیرگذار باشد چراکه وضعیت دموکرات‌ها در حال حاضر خوب نیست و ممکن است که اکثریت را از دست بدهند لذا بایدن با سفر به سرزمین‌های اشغالی و گفت‌وگو با کشورهای عربی به دنبال این است تا بتواند از لابی صهیونیستی در داخل کشور هم برای انتخابات آینده استفاده کند.

صدرالحسینی به سرمایه‌گذاری های چین و روسیه در منطقه اشاره کرد و گفت: در طول هفت ماه گذشته، ما شاهد گسترش روابط به لحاظ سیاسی و اقتصادی بین کشورهای عربی منطقه به خصوص عربستان با روسیه هستیم و چین هم سرمایه گذاری‌های سنگینی در این منطقه انجام داده است و بایدن قطعا با این سفر میخواهد اعلام کند که ما در منطقه هستیم و اقتدار داریم و شما می‌توانید به آمریکا تکیه کنید.