بازدید معاون کنسولی وزارت خارجه از روند عبور اتباع خارجی در مرز شلمچه

مسئول کمیته سیاسی کنسولی اربعین اعلام کرد: صدور روادید برای زائران خارجی اربعین با همکاری و هماهنگی کامل کشور دوست و برادر عراق انجام می شود و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران صرفاً پس از صدور روادید عراق برای زائران اربعین، روادیدزیارتی دوبار ایران را برای آنها صادر می کنند، تا حرکت زوار و ورود به ایران و عبور آسان و بدون معطلی آنها از شلمچه تامین شود.

معاون وزیر امور خارجه همچنین با اتباع افغانستانی و عراقی مقیم جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در مراسم اربعین در مرز شلمچه حضور داشتند گفتگو کرد و اظهار داشت تلاش می کنیم با همکاری مقامات کشور عراق که میزبان برگزاری مراسم اربعین هستنددر چارچوب توافقنامه همکاری درباره اربعین مشکلات این گروه از زائران رسیدگی و حل شود.

مرز شلمچه علاوه بر عبور زائران ایرانی تنها مرزی است که  برای تردد زائران کشورهای خارجی علاقه‌مند به شرکت در مراسم اربعین از طریق جمهوری اسلامی ایران، تعیین شده است.



منبع

به گزارش روز سه شنبه آژانس خبری سیاست خارجی، علیرضا بیکدلی روز گذشته(دوشنبه) با حضور در جمع زائران کشورهای همسایه ایران که با اخذ روادید عراق و روادید جمهوری اسلامی ایران به شلمچه آمده بودند گفت وگو کرد.

در این دیدار صمیمانه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره و فرماندهان قرارگاه اربعین در شلمچه نیز حضور داشتند.