ایران و مالی بر انتقال فناوری و همکاری‌های دفاعی توافق کردند

 وزیر امور خارجه افزود: در کشور مالی در دو حوزه به ویژه کشاورزی و دامداری زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری دوجانبه وجود دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه طرفین بیش از گذشته متعهد هستند و امیدواریم در این راستا بتوانیم قدم های بعدی را برداریم. به نتایج این سفر امیدوار و خوشبین هستیم.



منبع

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی از مالی، حسین امیرعبداللهیان قبل از سفر به تانزانیا در فرودگاه مالی اظهار کرد: کشور مالی یک کشور قدیمی و دارای ریشه تمدنی در غرب آفریقا است و مناسبات ایران و مالی مناسباتی دیرینه است.

عبدالله تیوپ وزیر امور خارجه مالی هم عنوان کرد:‌ بهترین دستاورد این سفر این است که توانستیم به توافقاتی در زمینه فعالیت‌ها و همکاری‌های تجاری، کشاورزی، فناوری و نیروی انسانی دست پیدا کنیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: با وزیر خارجه مالی و همچنین رئیس دولت انتقالی مالی توافق کردیم که در حوزه‌های متنوع از جمله در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، انتقال تکنولوژی و فناوری،همکاری‌های دفاعی برای کمک به صلح و ثبات و امنیت در این کشور قدم‌های مهمی را در ماه‌های آینده برداریم.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای تجارت بخش خصوصی، هیاتی که همراه ما در این سفر بودند توافقات بسیار خوبی را انجام دادند که امیدوارم شرایط به نفع دو ملت و دو کشور رقم بخورد.