ایران به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای اروپایی اعمال خواهد کرد

کنعانی، تصمیم تحریمی شورای اتحادیه اروپا را حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و چنین تصمیمی را از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار خواند.

پیش از این امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوسپ بورل گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست بلکه لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد تمامی اتهامات وارده به اشخاص و نهادهای ایرانی، افزود: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، بزودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را، بدلیل بی‌عملی و همراهی با تحریم‌های غیر قانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می‌کند.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز ۱۱ شخصیت و چهار نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ایران و شماری از مدیران آن را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای تاسف عمیق دارد که انگیزه‌های خاص سیاسی و نیز استناد به اطلاعات بی‌پایه، تحریف شده و ادعاهای ساخته و پرداخته معاندین ملت ایران و رسانه های شناخته شده وابسته به آنها، مبنای چنین تصمیم غلط و غیرسازنده ای قرار می گیرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران به چارچوب بزرگ‌تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کند، توصیه کرده بود که اروپایی‌ها با رویکردی واقع بینانه به موضوع بنگرند.



منبع

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، ناصر کنعانی دوشنبه شب تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسؤلان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرد و آن را به منزله نقض حقوق بین الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست.