ایران آماده اشتراک‌گذاری تجربه چهار دهه پایداری و پیشرفت با کشورهای مستقل است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز یکشنبه با «فردی مامانی» معاون وزیر روابط خارجی بولیوی در چارچوب برگزاری چهارمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بولیوی،  دیدار و درباره مهمترین مسایل روابط دوجانبه و نیز تحولات بین‌المللی گفت وگو کرد.

«فردی مامانی» همکاری‌های جنوب -‌ جنوب به ویژه در حوزه کشاورزی و نیز موضوعات فرهنگی، گردشگری، تجارت، و دامداری را از جمله زمینه‌های مناسب برای همکاری دو کشور برشمرد.



منبع

معاون سیاسی وزیر خارجه اظهار داشت: فرهنگ مقاومت در بسیاری از کشورهای منطقه به مولفه مهم امنیت ملی تبدیل شده و در همین چارچوب نیز باید اذعان کرد تمامیت ارضی برخی کشورهای منطقه مدیون گسترش و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در میان آحاد مردم این کشورها بوده است.

باقری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در رهایی کشورهای منطقه از پدیده شوم تروریسم تاکید کرد: امروز مقاومت از محدوده یک فرهنگ و گفتمان صرف فراتر رفته و به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده‌است.

معاون وزیر روابط خارجی بولیوی نیز در این نشست با مرور همکاری‌ها و تجربه موفق دو کشور در تعاملات بین‌المللی خواستار توسعه همکاریهای اقتصادی میان دو کشور شد.

معاون سیاسی وزیرت خارجه با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با فشارهای خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا تجربه چهار دهه پایداری و پیشرفت را با کشورهای مستقل به اشتراک بگذارد.