انواع روش های حمل و نقل کالا آتا اکسپرس پست سریع بین المللی آتــا | transemartlogistics

از طرفی معمولاً حمل و نقل هوایی چگالی بالایی دارد و این مسئله باعث می‌شود که فضای زیادی در هواپیماهای باربری اشغال نشود. خدمات حمل و نقل با اعماق دریا به معنای حمل و نقل بین قاره ای با عبور از اقیانوس ها ، پوشش مسافت های طولانی و استفاده از کشتی های بزرگ است. حمل و نقل دریای عمیق اغلب برای کالاها ، به عنوان مثال سنگ آهن ، روغن ، سیمان و کود مورد استفاده قرار می گیرد. ایران کشوری مناسب از نظر وضعیت جغرافیایی است و از سمت شمال با دریای خزر و از جنوب نیز، با دریای عمان و خلیج فارس در ارتباط است. وجود این دو مرز آبی باعث شده تا ایران دارای بیش از 3 هزار کیلومتر مسیر دریایی شود و بخش عمده ی تجارت فرا مرزی خود را از این طریق به انجام برساند. از طرفی معمولاً حمل و نقل هوایی چگالی بالایی دارد و این مسئله باعث می شود که فضای زیادی در هواپیماهای باربری اشغال نشود.

آشنایی با انواع کشتی های حمل و نقل دریایی باعث می شود هنگام استفاده از روش های حمل دریایی برای جابجایی بار، بتوانیم کشتی یا وسایل حمل و نقل دریایی متناسب با کالاها و محمولات مورد نظر خود را انتخاب کنیم. گروه بین المللی نسیم اطلس با دارا بودن مجوزهای لازم، آماده ارائه خدمات مورد نیاز، توسط انواع وسایل حمل و نقل دریایی است. امروزه روش‌های مختلفی برای حمل‌ونقل بین‌المللی کالا وجود دارد، با این وجود، هنوز هم حمل‌ونقل دریایی، بیشترین تراکم و جابجایی کالا را در اختیار دارد. حمل‌ونقل زمینی و ریلی، عمدتا در کشورهای هم‌جوار یا کشورهایی که فاصله‌ی جغرافیایی کمتری دارند صورت می‌گیرد. حمل‌ونقل هوایی نیز برای کالاهای خاص با حجم کم و یا در شرایط خاص امکان‌پذیر است.

حمل و نقل دریایی محموله فله؛ جابه‌جایی کالا با کشتی‌های فله‌بر

انواع روش های حمل و نقل کالا آتا اکسپرس پست سریع بین المللی آتــا | transemartlogistics

کلاس باربری تعیین می‌کند که محصول در چه شرایطی و به چه شیوه‌ای باید منتقل شود تا کالا با کمترین خسارات احتمالی و کمترین هزینه شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک به مقصد برسد. به عنوان مثال کالاهای خطرناک باید در بارنامه مشخص شده و کلاس باربری آن‌ها با توجه به حساسیت و مشخصات این مواد تعیین شود. در حمل و نقل شهری شاهد جابجایی کالاها در سراسر شهر و از نقطه ای به نقطه ای دیگر هستیم. این کار به وسیله ی کامیون های نسبتاً کوچک، اتوبوس، ون، موتور و غیره انجام می شود. این روش بیشتر برای کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن نیست به شکل مسقیم به کشور صادر شود و کانتینری که حامل کالا است از یک کشتی به کشتی دیگر جهت ارسال منتقل می شود. حمل و نقل دریایی مخصوصا برای انتقال بارهای بزرگ و سنگین خیلی به صرفه در میاد .

  • در ادامه قصد داریم راجع به جزئیات و شیوه‌های حمل بار با کشتی بیشتر بدانیم.
  • سالانه ترابری دریایی به کشورهایی مانند هند ، قطر و عمان ، سهم زیادی از ترابری دریایی در ایران را به خود اختصاص داده اند.
  • حمل و نقل کالا همچنین به بارنامه نیاز دارد، برای حمل و نقل دریایی، این بارنامه دریایی یا بارنامه اقیانوس نامیده می شود.
  • در این روش، که به شکل غیر مستقیم است، بار یک کشتی در بین مسیر به یک کشتی دیگر منتقل می‌شود.
توصیه می شود قبل از استعلام قیمت از شرکت های حمل و نقل دریایی حتما تحقیق در مورد حمل و نقل و شرایط آن صورت بگیرد. شرکتهای حمل و نقل دریایی برای حمل کالاهای خطرناک از جمله مواد شیمیایی، مواد قابل اشتعال، سمی یا رادیواکتیو که حمل و نقل آنها نیازمند مجوزها و اقدامات احتیاطی ویژه است، از این روش استفاده می‌کنند. محصولات حاوی باتری مانند لپ‌تاپ یا گوشی و همچنین عطر و ذرات معلق در هوا هستند نیز از این دسته کالا به شمار می‌روند.

روش جابه‌جایی بار به صورت ترکیبی

این روش در زمان تحریم و در بنادر کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت در مورد کشتی های کراس استافیگ این است که بایستی یکی از کشتی ها دارای جرثقیل برای تخلیه کالا باشد. به همین دلیل گاهی مواقع خطراتی در زمان جابحایی ، سلامتی کالا را تهدید می نماید. عموما در کشورهایی مانند ایران که در تحریم به سر می برند، بر حسب شرایط مخصوص از این شیوه به ویژه جهت واردات کالای خود استفاده می کنند. کلاس‌های باربریدسته‌بندی‌های هستند که برای سهولت در بارگیری کالا تعیین می‌شوند و در بارنامه نوشته می‌شوند. ارزش کالای بسته‌بندی شده، نوع بسته‌بندی آن، شیوه جاگیری آن در کانتینر، روش انتقال بار و حمل و نقل کالا از جمله مواردی است که در تعیین کلاس باربری تأثیر می‌گذارد.

انواع روش های حمل و نقل دریایی